سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مهمترین رهاورد سفر راهیان نور تقویت روحیه معنویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور حوزه علمیه استان قزوین که در مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام برگزار شد، با تبریک ایام ماه شعبان و اعیاد این ماه عزیز، گفت: در ماه رجب و شعبان تمرین می‌کنیم بتوانیم به ماه مبارک رمضان ورود پیدا کنیم تا از این ماه شریف نهایت بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: ماه رمضان فقط این نیست که ماه قرآن است و قرآن در آن نازل شده است، بلکه رمضان حقیقت قرآنی است و روزیِ این ماه نیز دریافت حقیقت قرآنی است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما به ماه رجب و شعبان احتیاج داریم تا با آمادگی وارد ماه رمضان شویم و در این ماه‌ها بسیار سفارش شده است که استغفار کنیم و سفر راهیان نور بهترین فرصت برای تقویت معنویت در انسان است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: خداوند فرموده ماه رمضان، ماه قرآن است و قرآن را جز پاکان درک نمی‌کنند؛ انسان با توبه و استغفار می‌تواند پاک شود.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) در خصوص جهاد فرموده‌اند جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است، در راهیان نور به این مهم توجه ویژه داشته باشیم که شهدای ما جهادگران حقیقی بودند و تلاش کنیم مسیر مقدس آنها بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

تقویت روحیه معنویت مهمترین رهاورد سفر راهیان نور است

انتهای پیام /

تقویت روحیه معنویت مهمترین رهاورد سفر راهیان نور است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha