سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ارتقای جايگاه بين‌المللی دانشگاه اديان و مذاهب

حوزه/ دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از مراکز سرآمد علمی در سطح ملی و در عرصه بین‌المللی است که با بکارگیری دیپلماسی کارآمد علمی موفق شده است هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب و در عمل بحث بین‌المللی شدن آموزش عالی را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر احد رضایان مشاور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در امور استراتژیک با اعلام خبر برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان: «آشنایی با نظام‌های رتبه‌بندی» گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از مراکز سرآمد علمی در سطح ملی و در عرصه بین‌المللی است که با بکارگیری دیپلماسی کارآمد علمی موفق شده است هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب و در عمل بحث بین‌المللی شدن آموزش عالی را نشان دهد که از این روی می‌تواند الگوی خوبی برای سایر مراکز آموزش عالی کشور در جذب و توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بین‌المللی باشد.
رضایان ادامه داد: تداوم و توسعه این مهم نیازمند روزآمد شدن و نوآوری در دیپلماسی علمی، تصویرسازی مثبت و شناخت قواعد و مقررات علمی و بین‌المللی است.

این استاد دانشگاه افزود؛ دانشجویان و پژوهشگران تمامی کشورها در وهله نخست تلاش می‌کنند تا دوره آموزشی خود را در دانشگاه‌هایی معتبر با برنامه آموزشی نو سپری کنند. در راستای پاسخ به این نیاز، دانشگاه ادیان و مذاهب برنامه ریزی کرده است تا بتواند در چند سال آینده جایگاه و رتبه علمی خود را در سطح بین‌المللی ارتقا دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس دفتر علم سنجی دانشگاه با همکاری سایر واحدهای مرتبط، سلسله نشست‌هایی را با عنوان: "آشنایی با نظام‌های رتبه‌بندی" برنامه‌‍‌ریزی و اولین جلسه را با ارائه خانم دکتر صراطی مدیر رتبه‌بندی سازمان ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) و با حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و اعضای هیات علمی و کارشناسان مربوطه برگزار نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha