دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی، گفت: اگر کسی فقط چند دقیقه با این عالم بزرگوار دیدار کرده باشد، فروتنی و تواضع ایشان را تصدیق می‌کند.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، ضمن اعلام تأسف و تأثر از ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی،، در توصیف ابعاد شخصیتی این عالم ربانی اظهار کرد: ما در حوزه علمیه اصفهان در چندین نوبت محضر آن مرحوم رسیدیم.

وی بیان کرد: ویژگی بارز و خصوصیتی که در شخصیت این عالم کاملاً مشهود بود و هرکسی در دیدار اولش با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی متوجه آن می‌شد، ابتدا ساده زیستی و دوم تواضع و فروتنی آن عالم بود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه آن عالم مرحوم باآنکه ازنظر علم فقاهت به‌عنوان مرجع عالم تشیع محسوب می‌شدند ولی فروتنی شخصیتی ایشان هیچ‌گاه فراموش‌شدنی نیست، گفت: اگر کسی فقط چند دقیقه با این عالم شریف در دوران حیات زندگی‌اش دیدار کرده باشد، فروتنی و تواضع شخصیتی این عالم ربانی را تصدیق می‌کند.

وی افزود: مردمی بودن حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، از دیگر خصایص آن عالم بود که در سراسر طول عمر آن عالم فراموش نشد و عمده دلیل محبت مردم به این عالم ازاین‌جهت است.

حجت‌الاسلام مؤمنی تصریح کرد: آن عالم مرحوم در دوران انقلاب اسلامی به‌عنوان یاور صدیق صحنه‌های مختلف انقلاب محسوب می‌شد و تمام‌قد از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کرد.

وی در تشریح خاطره‌ای از آن عالم ربانی، گفت: خاطرم هست که چند سال گذشته، از دفتر ایشان با بنده برای انجام اموری در اصفهان تماس گرفتند که من توضیحاتی دادم، اما چند ساعت پس از آن تلفنی از سوی قم مجدداً با من گرفته شد، پاسخ دادم، متوجه شدم حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در عین متنانت و تواضع تمام به جهت حساسیت کار، خود شخصاً تلفن زده‌اند و پیگیر امور شدند و از من نظر کارشناسی دقیق در امور مربوطه خواستند که این برای من درس و عبرتی شد که چگونه برخی از مسائل در افق نگاه ایشان مهم است که خود شخصاً تا حصول نتیجه پیگیر امور می‌شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: پس‌ از این ماجرا متوجه شدم که حضرت آیت‌الله علوی گرگانی چه میزان از تواضع دارند که برای همه طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه امروز درس بزرگی است و در درجه دوم تسلط آن عالم مرحوم را بر مباحث و مسائل دفترشان برای پیگیری امور متوجه شدیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha