سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
احمد زاده استاندار

حوزه/ استاندار کهگیلویه و بویراحمددر نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از یک آسیب اجتماعی مرگبار در این استان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، سید علی احمدزاده، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ، زیربنای همه بخش‌های دیگر بوده و به وسیله فرهنگ حوزه های اجتماعی و اقتصادی استحکام پیدا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های استان موظفند برای کار خود، پیوست فرهنگی داشته باشند، اگر قرار است رونقی ایجاد شود باید جنبه فرهنگی آن را نیز در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: لازم است به فرهنگ توجه بیشتری شود و خوشحالیم که حرکت‌های فرهنگی مردم نهاد در استان انجام می‌شود

استاندارد در بخش دیگری از اظهارات خود در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در بعضی از مسائل از جمله مسائل اجتماعی دچار مشکل هستیم و باید برای رفع آنها روی مسائل فرهنگی بیشتر کار کنیم.

احمدزاده با بیان اینکه که رتبه اول خودکشی را در بین همه استان‌های کشور داریم، ادامه داد: متاسفانه جالب است وقتی از کسانی که از خودکشی جان سالم به در برده اند به آنها می‌گویند آیا می دانید این کار خلاف شرع است، اظهار بی اطلاعی می کنند که نشان دهنده ضعف فرهنگی بوده و باید به صورت ریشه ای این مشکل بزرگ را برطرف کنید.

و افزود: باید پویش مردمی فراگیر در استان داشته باشیم تا با فرهنگ دینی آشنایی بیشتری پیدا شود. همچنین و بحث دختران باید عنایت بیشتری شود و ائمه جمعه روی این موضوع کار کنم تا این آسیب اجتماعی مرگبار در استان برچیده شود.

کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه استان شروری نیست

سید علی ملک‌ حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج هم در این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه استان شروری نیست و جرائم ریشه در شرارت ندارد، بلکه بسیاری از جرائم ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج ادامه داد: به برکت انقلاب پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و در برخی دستگاه‌ها نه تنها  در نیروی انسانی خودکفا هستیم، بلکه مدیران ملی هم تربیت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هرچه مشکل داریم ریشه فرهنگی دارد، گفت: شورای فرهنگ عمومی در استان از همه جلسات مهم است، از طرفی و پول و امکانات زیادی هم به استان اختصاص داده می‌شود که لازم است در بخش فرهنگی هزینه شود.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج بیان کرد: علی‌ رغم بالا بودن مشکلات فرهنگی، مردم فرهنگ‌ پذیری بالایی دارند، لذا کارگروه‌هایی تشکیل و کارهایی صورت گیرد و گزارش آن در اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha