دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضور آیت الله استادی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم، مقدمه استجابت دعا را عمل خود انسان دانست و گفت: خوشحال کردن سادات و مومنین از مهمترین کارهایی است که در روایات بیان شده است و تکرار توصیه به این امر نشان از اهمیت والای آن دارد و علاوه بر اهمیت، خیلی از دردها را دوا می می کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق که بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه امام خمینی رحمة الله علیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه واجبات شرعی دارای مراتب بوده و یکسان نیستند، گفت: گناهان یا کبیره اند یا صغیره، ولی در روایات آمده است که هیچ گناهی را کوچک مشمارید، چه بسا همان گناه مورد غضب خدا باشد، زیرا گناه نسبت به خودش مخالفت با خدای سبحان است.

وی با اشاره به تجسم اعمال، گفت: تجسم اعمال که از مسلمان و مطابق آیات و روایات است، بدین معناست که هر عملی حقیقتی دارد و هرکسی هر کار خیر یا گناهی را که انجام داد، می بیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: خواب حجت نیست، ولی گاهی مطلب آموزنده ای در قالب خواب بیان می شود و هر کسی حدیثی و آیه ای بر روی منبر می خواند به او توجه کنید و اینکه گاهی القا می شود که این شخص منبری خود به مطالبی که می گوید عمل نمی کند از القائات شیطان است و انسان نباید توجه کند.

آیت الله استادی، مقدمه استجابت دعا را عمل خود انسان دانست و افزود: خوشحال کردن سادات و مومنین از مهمترین کارهایی است که در روایات بیان شده است و تکرار توصیه به این امر، نشان از اهمیت والای آن دارد و علاوه بر اهمیت خیلی از دردها را دوا می می کند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، گفت: از محبوبترین اعمال نزد خدای متعال، خوشحال کردن مومن ، سیر کردن گرسنه، مساعدت با مستاجر و پرداخت بدهی بدهکار از جمله آنها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان روایتی از امام کاظم (ع) به اهمیت خوشحال کردن مومن در نزد خدای متعال و التزام به این صفت نیکو پرداخت و افزود: در قیامت سروری برای شخص مجسم می شود و می گوید من همان سروری هستم که تو در دل بندگان خدا در دنیا ایجاد کردی.

وی ادامه داد: خوشحال کردن مومن، خوشحال کردن رسول الله (ص) و آل ایشان است.

آیت الله استادی توفیق را به اراده خود انسان دانست و گفت: اینطور نیست که اگر کاری انجام نشد از بی توفیقی است، بلکه اگر اراده شود و مانعی نباشد امر محقق می شود، پس اگر توانمند هستیم، دست گرفتاران را بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha