پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ابراهیم شریفی

حوزه/ امام جمعه حاجی‌آباد گفت: ترور روحانیون در حرم مطهر رضوی، برای برهم زدن اتحاد اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه حاجی‌آباد، با اشاره به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برخی از افراد به دلایل مختلف امکان روزه گرفتن را ندارند و این امر نیز اشکالی ندارد، اما معنا ندارد که فرد در اماکن عمومی و اجتماعی اقدام به روزه خواری کند.

امام جمعه حاجی آباد، با اشاره به اهمیت رعایت حال نیازمندان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: نباید به گونه‌ای باشند که سفره‌های افطا و سحری چربی داشته باشیم، اما در همسایگی ما، سفره‌ای خالی پهن شده باشد و پدر شرمنده فرزندان خود باشد.

وی، عنوان کرد: شهادت روحانیون در صحن حرم مطهر رضوی، حادثه‌ای دلخراش بود که جان‌های امت اسلامی را جریحه دارد کرد.

امام جمعه حاجی آباد، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریسیتی، تصریح کرد: با توجه به هجمه‌هایی که در فضای مجازی قابل مشاهده است، مشخص می‌شود که دشمن به دنبال موج سواری و ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.

حجت‌الاسلام شریفی، با بیان این نکته که جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است، ابراز کرد: اجرای این عملیات در داخل محوطه حریم رضوی حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه دشمنان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کلان و راهبردی، آسیب زدن به وحدت اسلامی یکی دیگر از اهداف این حمله تروریستی بود. سخت‌ترین اتفاق برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، اتحاد امت اسلامی است که در حال شکل‌گرفتن است.

امام جمعه حاجی آباد تشریح کرد: امروز شاهد اتحاد ملل اسلامی به خصوص در عرصه جبهه مقاومت هستیم به همین جهت دشمنان اسلام در تلاش برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی هستند. با شکستن قداست اماکن مقدس در حال تفرقه‌انگیزی هستند که با هوشیاری مسلمانان این حربه نیز بی اثر خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha