سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ثی

حوزه / رزمایش فرهنگی، هنری اجتماعی زیر سایه خورشید کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در قالب ۱۰ ویژه برنامه با شعار خدمت کریمانه، جهاد عالمانه در دهه کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عباس آذرباد، مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: برنامه‌های رزمایش با هدف محرومیت زدایی، مواسات و همدلی مومنانه با استفاده از ظرفیت خیران و پشتیبانی مردمی، ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی از سوی خادمیاران کانون‌های رضوی در شهرستان اجرا می‌شود.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل ادامه داد: کانون‌های خدمت رضوی تشکل‌های مردم نهادی هستند که با عشق و دلدادگی به امام رضا(ع) در قالب تشکیلات منسجم مردمی کنار هم جمع شدند تا در قالب شبکه خادمیاری با خدمت‌رسانی جهادی به نیازمندان کمک و از آنها گره‌گشایی‌ کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری شادیانه میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، برگزاری جشن‌های ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی با هفت برنامه در شهرستان و توابع، دیدار با یک خانواده شهید مفقودالاثر، توزیع ۸۰ بسته مواد غذایی، اهدای هشت سیسمونی نوزاد به خانواده‌های دارای فرزند سوم تعدادی از برنامه‌های اجرایی کانون‌های خدمت رضوی همزمان با دهه کرامت در شهرستان آران و بیدگل است.

آذرباد افزود: توزیع گوشت قربانی، مشارکت در جشن دختران فیروزه نشان، جشنواره نذری پزی با طعم آهو در قالب پخت و توزیع هزار خوراک(پرس) غذا، برگزاری مسابقه فرهنگی هنری اجرای صلوات خاصه، نقاشی و دلنوشته با موضوع امام (ع) برای ۲ گروه سنی نونهالان و نوجوانان، اجرای طرح «آقا حساب کردند» برای بدهکاران به مغازه‌داران نیازمند حاشیه شهر و اجرای مسابقه کتابخوانی ۴۰ نکته از وصیتنامه سیاسی امام راحل همگام با دبیرخانه استان به مناسبت همزمانی ایام رحلت امام خمینی(ره) با دهه کرامت از دیگر برنامه‌های دفتر خدمت رضوی در شهرستان است.

به گفته وی، حضور خدام حرم رضوی در جشن‌های ملی زیر سایه خورشید در سفیدشهر و ۲ روستای یزدل و محمدآباد، عیادت از بیماران بیمارستان ثامن آران و بیدگل و تجلیل از کادر درمان، دیدار با دختران ایتام، بد و بی سرپرست خانه نرگس و تکریم خانواده شهید مدافع حرم، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، حضور در جشن ملی زیر سایه خورشید در حرم باب المراد و امامزاده هلال بن علی (ع) همراه با اقامه نماز جماعت و شرکت در جشن دختران فیروزه نشان، هفت برنامه کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان آران و بیدگل با همکاری خادمیاران و یاوران رضوی است.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل یاد آورشد: بزم شادیانه میلاد حضرت معصومه (ع) با همکاری شهرداری آران و بیدگل و سخنرانی امام جمعه، اجرای سرود و اهدای هشت هدیه به دختران ایتام در روز چهارشنبه ۱۱ خرداد برابر با اول ذی القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور مسئولان و مدیران شهرستان، خانواده شهدا و خادمیاران و یاوران رضوی در مجموعه مهربانو اجرا می‌شود.

آذرباد خاطرنشان کرد: ۸۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیون تومان نیز با هشت قلم مواد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، سویا، رب، نان، کنسرو ماهی و شکر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گفته وی، جشنواره نذری پزی با طعم آهو در قالب پخت و توزیع روزانه ۱۰۰ و در کل هزار خوراک(پرس) غذا به ارزش ۳۰ میلیون تومان و همت کانون خواهران شمس الشموس در دهه کرامت برگزار می‌شود.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل اظهار کرد: جشن دختران فیروزه نشان نیز در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل ۱۹ خرداد با حضور ۳۵۰ نفر و توزیع بسته‌های تبرکی آستان از سوی خدام حرم رضوی اجرا می‌شود.

جشن‌های ملی زیر سایه خورشید هر سال در دهه کرامت از یکم تا ۱۱ ذی القعده مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha