سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نجمی پور

حوزه/ امام جمعه سربیشه با تاکید بر دوری خانواده ها از سخت‌گیری در ازدواج جوانان، گفت: دینداری، خوش‌اخلاقی، داشتن اصالت خانوادگی و عاقل بودن از مهمترین ملاک‌های ازدواج است.

حجت الاسلام احمد نجمی‌پور امام جمعه سربیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک ماه ذی الحجه و هفته ازدواج، اظهار کرد: ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) نمونه بارز ازدواج آسان در اسلام و بهترین الگو برای جوانان است.

امام جمعه سربیشه با تاکید بر این‌که ازدواج یک انتخاب است و اجبار نیست، تصریح کرد: ازدواج بایستی عاقلانه، آگاهانه، عارفانه و عاشقانه باشد.

حجت الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: متاسفانه موضوع "همسرگزینی نادرست" یکی از معضلات مهم جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که خانواده هم‌عرض هیچ نهادی در جامعه نیست، عنوان کرد: اگر به خانواده اهمیت ندهیم، روز به روز بر تعداد خانه‌های سالمندان، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و...افزوده می‌شود.

امام جمعه سربیشه اظهار کرد: بیشتر توجه خانواده‌های امروزی بر اساس مادیات، تجملات، قد و قواره و... است، در حالی که از دیدگاه اسلام، مهمترین ملاک تدین زوجین است.

وی با تاکید بر ضرورت فراگرفتن مهارت‌های زندگی توسط جوانان، اشتغال را یکی از مشکلات فراروی ازدواج جوانان برشمرد و افزود: اگر این مشکل حل شود، قطعا جوانان در سن کمتر ازدواج می‌کنند.

حجت الاسلام نجمی پور با تاکید بر دوری از سخت‌گیری در مقوله ازدواج، اظهار کرد: دینداری، خوش‌اخلاقی، داشتن اصالت خانوادگی و عاقل بودن از مهمترین ملاک‌های ازدواج است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی باورهای نادرست در زمینه ازدواج، ابراز کرد: یکی از این باورهای نادرست آن است که گفته می‌شود "ازدواج هندوانه سربسته‌ای است" بنده با این جمله کاملا مخالف هستم، چرا که اگر با عقل و آگاهی، تحقیق، مشاوره و... جوانان ازدواج کنند، به بن‌بست نمی‌خورند.

امام جمعه سربیشه در ادامه با اشاره به مبحث "فرزندآوری، گفت: متأسفانه با کاهش جمعیت در جامعه امروزی مواجه هستیم و یکی از دلایل این امر افزایش سن ازدواج است.

حجت الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: خانواده، حاکمیت، رسانه‌ها از جمله صدا و سیما بایستی در راستای فراهم‌سازی شرایط ازدواج به موقع جوانان کوشا باشند.

وی از "طلاق" به عنوان یکی از معضلات بزرگ اجتماعی یاد کرد و افزود: متاسفانه جوانان به موضوع "مزاج‌شناسی" چندان توجهی نمی‌کنند و این موضوع یک معضل بوده و ریشه بسیاری از طلاق‌ها و جدایی‌ها به این بحث برمی‌گردد.

انتهای پیام/14

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha