دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی - نماینده ولی فقیه در لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ عفاف و حجاب از دیرباز تاکنون یکی از مهمترین آموزه های دین اسلام؛ مطابق با فطرت پاک انسان ها؛ و از ضروری ترین ملزومات جامعه بشری در راستای رشد و تعالی در جامعه به شمار می آید.

عفاف و حجاب دو مفهوم بزرگ و از اولویتهای ارزشی در بین مسلمانان است، حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است؛ حجاب از اوامر خداست و شارع مقدس آن را بعنوان یکی از احکام ضروری دین قرار داده و باید حفظ شود.

گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان تمامی شهروندان هر جامعه‌ای موجب ارتقاء سطح امنیت عمومی، سلامت رفتاری، آرامش و اخلاق انسانی می شود و آثار فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

باید توجه داشت که توسعه این فرهنگ نیازمند حرکت دسته جمعی و همراهی و مشارکت آحاد مردم در کنار اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی است.

بی شک بیان آثار رعایت عفاف و حجاب و حفظ حریم امنیت عمومی برای شهروندان و نشان دادن تبعات سوء بی توجهی به این فرهنگ اصیل ایرانی و غفلت از این آموزه دینی که در جوامع غربی فجایع زیان‌بار روحی و جسمی را برای عموم مردم بخصوص کودکان و نسل جدید ایجاد نموده می تواند در نهادینه کردن این فرهنگ موثر باشد.

الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع حجاب و عفاف توجه خاصی داده شده و کارهای فرهنگی زیادی انجام گرفته اما نیازمند تلاش بیشتری است.

لذا از همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی درخواست می‌نمایم مطابق قانون مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ نسبت به ترویج و گسترش این فریضه الهی وظایف محوله را در این خصوص به عمل آورند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۱ تیرماه (روز ملی عفاف و حجاب) که در مسجد گوهر شاد مشهد، در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند و تدین، ولایت مداری و غیرت دینی خود را به اثبات رساندند،

از زنان و دختران پاک سرزمینم لرستان عزیز که نسبت به اصل ضروری عفاف و حجاب مقید و دغدغه مند هستند و نیز از کلیه مسئولین و فعالین فرهنگی و دینی که در انجام اقدامات و برنامه های موثر در راستای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می نمایم، و توفیق روز افزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.

سید احمد رضا شاهرخی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha