یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آنتوان بارا پژوهشگر و روزنامه‌نگار کویتی

حوزه/ آنتوان بارا پژوهشگر و روزنامه‌نگار کویتی گفت: بدخواهان طی سال‌ها سعی کردند آرمان‌های ائمه(ع) را زیر سوال ببرند، اما هیچگاه در رسیدن به این خواسته موفق نبودند زیرا برای نمونه عاشورا هنوز پس از قرن ها زنده است و مردم عاشقانه آن را برگزار می‌کنند.

آنتوان بارا پژوهشگر و روزنامه نگار کویتی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، بیان کرد: دشمنان و بدخواهان طی سالها، تلاش کردند به انحای مختلف حقیقت وجودی ائمه(ع) را زیر سوال ببرند اما هیچ‌گاه نتوانستند در راه رسیدن به این خواسته موفق باشند برای همین هم می‌بینیم که از هر دین و آیینی به امیرالمومنین (ع) و دیگر ائمه به ویژه امام حسین (ع) عشق ورزیده می شود.

وی افزود: گوشه ای از خیانت بدخواهان را می توان در واقعه عاشورا مشاهده کرد، اما آیا آنها توانستند آرمان امام حسین (ع) را در عاشورا از بین ببرند؟ جواب خیر است، عاشورا زنده است و هنوز هم عاشقان اباعبدالله (ع) به او عشق می ورزند پس باز هم می‌گویم هیچگاه بدخواهان نخواهند توانست به ائمه ضربه بزنند.

روزنامه نگار کویتی تأکید کرد: بخشی دیگر از خیانت مغرضان به روز سقیفه برمی‌گردد پیامبر در غدیر خم به طور روشن اعلام کرد که امیرالمومنین (ع) مولای همه است، اما آنها به بهانه های واهی نخواستند این امر را بپذیرند ولی وجود مبارک امیرالمومنین (ع) در قلب تمام ما عاشقانه باقی مانده است البته در همایش بین‌المللی باران غدیر می بینیم از دیگر ادیان نیز عاشقان مولا وجود دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از وجود امیرالمومنین (ع) می‌توان برای تحکیم وحدت بهره گرفت تصریح کرد: اتفاقاً غدیر خم عاملی در جهت وحدت است، بنابراین اگر پیرامون این رویداد برنامه های علمی و فرهنگی خوبی برگزار شود نتایج و دستاوردهای آن چشمگیر خواهد بود. این همایش به طور حتم در این مسیر قدم بر خواهد داشت.

آنتوان بارا در انتها تاکید کرد: برنامه های فرهنگی هنری نیازمند حمایت هستند. به نظرم این قبیل رویدادها باید شکل بین المللی داشته باشد ولی در این میان باید از افراطی‌گری پرهیز شود و هدف اصلی وحدت بین مسلمین باشد. این اتفاق با محور قرار دادن غدیر ممکن است، پس روی این حوزه سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha