پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سوگواره احلی من العسل در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تحریم کانال‌های ضدانقلاب و کانال‌های ضد دینی به نوعی تبری از دشمنان و در مقابل نیز ترویج خوبی‌ها مصداق تولی جستن به اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی طی سخنانی در سوگواره سراسری «احلی‌من‌العسل» که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد گفت: نهضت عاشورا یک نهضت ماندگار در تاریخ اسلام است که نظیر آن وجود ندارد لذا این نهضت بزرگترین نهضتی است که مسیر زندگی انسان را ترسیم می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: اتفاقات عاشورا در ابعاد مختلف زندگی می‌تواند الگو و اسوه همه بشریت قرار بگیرد و هر کسی با فرهنگ عاشورا ، سیره امام‌حسین علیه‌السلام و رفتار یاران سیدالشهدا آشنا بشود قطعا زندگی‌اش در مسیر رضایت الهی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در نهضت عاشورا بعضی از مفاهیم جایگاه خاصی دارد که اولین مسئله در نهضت عاشورا که قابل توجه است مسئله نماز می‌باشد چرا که نماز پالایش کننده روح و روان در طول شبانه روز بوده و از انحراف در مسیر هدایت جلوگیری می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: نکته دوم در حماسه کربلا، بحث تولی و تبری است که ضرورت دارد زندگی انسان در مسیر حب و بغض دوستان و دشمنان دین و اهل‌بیت(ع) قرار بگیرد که در زیارت عاشورا به این نکته مهم به درستی اشاره شده است.

وی یادآور شد: آمریکا، اسرائیل و اعوان و انصار آن‌ها دشمن دین اسلام هستند به همین خاطر باید از آن‌ها تبری بجوییم و نسبت به دوستان خدا مهرورزی نماییم.

رحیمی در ادامه گفت: زنده نگه داشتن موضوع تولی و تبری در جامعه توسط جوانان مکتب حضرت قاسم علیه‌السلام خیلی مهم است چرا که یکی از ابزارهای دشمن برای انحراف جوانان استفاده از فضای مجازی است.

وی خاطر نشان کرد: تحریم کانال‌های ضدانقلاب و کانال‌های ضد دینی به نوعی تبری از دشمنان و در مقابل نیز ترویج خوبی‌ها مصداق تولی جستن به اهل‌بیت(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha