دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آوایزان شدن یک زن به وَنِ پلیس در سبزه میدان رشت

جانشین فرمانده انتظامی گیلان ادعای پرتاب خانم از خودرو گشت امنیت اخلاقی را کذب محض دانست و گفت: با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌های محل حادثه مشخص است این خانم پس از حرکت خودرو پلیس از پنجره خودرو آویزان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، کلیپی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که نشان می دهد در سبزه میدان رشت یک زن از خودروی گشت امنیت اخلاقی به بیرون پرت می‌شود، در حالی‌که واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

اصل ماجرا از زبان پلیس

سرهنگ حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان، پیش از ظهر امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با رد شایعات منتشر شده در فضای مجازی در باره برخورد گشت ارشاد با یک خانم، گفت: در پی شکایت فردی به دلیل سوء استفاده طرف مقابل از سانحه تصادف رانندگی در چند روز گذشته و قصد اخاذی از وی، رسیدگی به ماجرا در دستور کار عوامل گشت انتظامی کلانتری ۲۲ رشت قرار گرفت.

وی افزود: متهم این ماجرا پس از رویارویی با پلیس با استفاده از الفاظ رکیک قصد درگیری و فرار از دست ماموران را داشت که عوامل انتظامی حاضر در صحنه پس از هماهنگی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان ادامه داد: همسر این فرد که قصد سوار شدن به خودروی پلیس را داشت وقتی با ممانعت پلیس مواجه شد خود را به پنجره خودرو در حال حرکت آویزان کرد و در تلاش بود تا متهم را از خودرو خارج کند.

به گفته سرهنگ حسن‌پور با توجه به محرز بودن تخلف متهم دستگیر شده و وجود شاکی خصوصی، پلیس ملزم به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی برای رسیدگی بیشتر بوده و قطعا مخالفت یا اصرار سایرین دلیلی بر اجرا نشدن قانون نیست.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌های محل حادثه مشخص است این شهروند خانم پس از حرکت خودروی پلیس، از پنجره خودرو در حال حرکت آویزان شده و ادعای پرتاب کردن او از خودرو گشت امنیت اخلاقی، کذب محض است.

فیلم ماجرا و توضیحات پلیس

گلایه از قضاوت ناعادلانه علیه پلیس

سرهنگ حسن‌پور با گلایه از برخی شبکه‌های اجتماعی که به صرف دیدن یک ویدئو از زاویه نامناسب و بدون بررسی اصل ماجرا اقدام به قضاوت ناعادلانه علیه پلیس می‌کنند، گفت: کارکنان پلیس موظف به برخورد صحیح و رعایت حقوق تمامی شهروندان هستند و پلیس در برقراری نظم و امنیت، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

فیلم دیگری از ماجرا

انتهای پیام  ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدپاشایی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 38
    با تشکر از تلاش های شبانه روزی پلیس که حافظ امنیت مردم است قدردان زحمات پلیس هستیم چون مردم آگاه وبابصیرت هستند وبه شایعات توجه نمی کنند .
  • علی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 49
    با تشکر از زحمات نیروهای زحمتکش پلیس امیدوارم این سیاه نمایی ها باعث نشود مردم فهیم ایران گول سیاست بازی مشتی سواستفاده چی را بخورند انان وظیفه اشان را درست انجام دادند دستشان درد نکند امیدوارم دستگاه قضا هم از ایشان حمایت کند و تا تقی به توقی خورد پشت این نیروهای خدوم را خالی نکنند
  • یاسین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    117 0
    متأسفانه هیچ‌کدام از این توضیحات، رفتار راننده و مأموران پلیس را توجیه نمی‌کند. بر فرض که طبق این توضیح، آن خانم برای جلوگیری از انتقال همسرش بر اتومبیل پلیس آویزان شده بود و هنگام حرکت ماشین، پرت شد، چرا راننده نایستاد ببیند چه اتفاقی افتاده است؟! بالاخره جدا از مجرم بودن یا نبودن همسر وی، زوجین به‌طور طبیعی و عاطفی از یکدیگر دفاع می‌کنند و وظیفه بدیهی پلیس بود که مودبانه و محترمانه او را به سمت منزلش هدایت نماید. شما تصور کنید یک شهروند از اتومبیل‌تان آویزان شده و هنگام حرکت شما، پرت می‌شود؛ انسانیت و وجدان شما چه می‌گوید؟ نمی‌ایستید که ببینید چه بر سرش آمده و آیا کمک می‌خواهد یا نه؟! حالا دوستان همیشه توجیه‌گر، هرچه آسمان و ریسمان ببافند، باید بدانند که این بی‌مبالاتی‌ها و بی‌احتیاطی‌ها، زحمات طاقت‌فرسای هزاران نیروی خدوم پلیس را هدر و این نهاد زحمتکش را در چشم مردم بد جلوه می‌دهد.
    • سعید IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 62
      غلط کرده جلو قانون ایستاده اگه آمریکا بود جلو پلیس می ایستاد میدید چجوری پلیس رفتار ميكنه بعد وسط خیابون ولش میکنه هیچ کسی هم هیچ غلطی نمیکنه اینجا که پلیس نزده اونو بی جا کرده با پلیس خواسته درگیر بشه ، افتاده پایین بمیره هم مقصر خودشه مقصر پلیس نیست که اون پسره هول جو گیر پشت ماشین پلیس میدوید اون حق نداره خودش رو بخواد نر نشون کجاش به مردانگی میخوره این برخورد که بخواد با پلیس بخاطر یک متخلف درگیر بشه مثل این هست بخوای جلو پلیس رو بگیری که دزد رو دستگیر نکنه اون زن هم باید همین جوری باهاش برخورد میشد که دیگه جرات نکنه دنبال بی‌قانونی باشه فکر کرده خیلی گردن کلفته
    • علی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 1
      اشتباه میگی عزیز ماکیاویلی و ادبیات قلمبه سلمبه مال کف بازار نیست نیروهای خودم ماموریت دیگری داشتن این خانم تصادف کرده میبایست منتظر راهنمایی و رانندگی می بود ماکیاویلی و سیاست ورزی شما هم اشتباهه....با عینک منطق نگاه کن
  • به «سعید» IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    63 0
    شاید برایتان مهم نباشد که این ادبیات زننده و زشت، چه تصویری از مدعیان ارزش‌مداری در اذهان ترسیم می‌کند؛ چون ظاهراً مدتهاست برخلاف منطق و آموزه‌های دینی، در سیاست‌ورزی ماکیاولی امثال شما، هدف وسیله را توجیه می‌کند! اما بد نیست لااقل در خلوت خود به این سؤال بیندیشید: از کی تا حالا "آمریکا" و پلیس آن کشور، الگوی شما شده است که با استناد به رفتار ناپسند برخی مأموران آمریکایی - والبته نه همه‌ی آن‌ها- بی‌احتیاطی‌های تعدادی از نیروهای امنیتی و انتظامی خودمان را توجیه کرده و از تذکر مودبانه و دلسوزانه‌ای که یادآور می‌شود چنین رفتارهایی، زحمات کل نیروهای خدومِ حافظ امنیت این مرز و بوم را هدر می‌دهد، چنین برآشفته می‌شوید و بی‌ادبانه رطب و یابس می‌بافید؟! فکر کنید بزرگوار! "فکر"، نعمت بزرگ و بی‌نظیر پروردگار متعال است.
  • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 1
    دم پلیس مقتدر گرم ...هر چه پلیس مقتدرتر همراه با ایمان و تخصص و تقوا کشور امن تر و ایمن تر