دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انفجار در پمپ بنزین شوملی عراق

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: براساس گزارش‌های اولیه انفجار در پمپ بنزین شوملی در استان بابل عراق تعدادی از زائران ایرانی مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ به خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما گفت: در پی انفجاری در یک پمپ بنزین در شهر شوملی در استان بابل عراق ۱۱ نفر فوت کردند و ۳۰ نفر مصدوم شدند و در بین آنها تعدادی از زائران ایرانی هم وجود دارد

رئیس جمعیت هلال احمر درباره جانباختگان ایرانی این حادثه افزود: با توجه به سوختگی اجساد و مشخص نبودن هویت آن‌ها تعداد ایرانی جان‌باخته مشخص نیست.

کولیوند اظهار کرد: امدادگران هلال احمر به همراه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به محض دریافت اطلاعات بیش‌تر از مشخصات فوتی‌ها و مجروحان اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

فیلم توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر

درودی: فعلاً امکان انتقال مصدومان وجود ندارد

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم درباره جزئیات انفجار در عراق گفت: این حادثه ناشی از برخورد ‌۳ خودرو به هم در نزدیکی یک پمپ بنزین بوده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک مینی‌بوس از پشت به یک خودروی ون برخورد می‌کند، تصریح کرد: به علت ‌اینکه این ون ‌کپسول گاز به همراه داشته ‌انفجار رخ می‌دهد و کامیونی ‌که جلوتر بوده نیز دچار انفجار شده ‌وتعداد قابل توجهی از مسافران در این حادثه فوت و مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های اورژانس عراق بلافاصله مصدومان را به بیمارستان دیوانیه ‌منتقل کردند، ادامه داد: ‌به دلیل پروتکل‌های عراق، مصدومان باید ابتدا در بیمارستان های این کشور بستری شوند و بعد از تعیین تکلیف، نسبت به اعزام آنها به ایران اقدام خواهد شد.

معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این حادثه برخی‌ مصدومان دچار سوختگی شدید شده‌اند و آمار دقیقی از ایرانی بودن مصدومان نداریم، خاطرنشان کرد: فعلاً امکان انتقال مصدومان ‌به ایران را طبق قوانین عراق نداریم‌.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha