دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم تحصیلی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با حضور امام جمعه شهرستان امیدیه و جمعی از طلاب، کادر و اساتید در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با حضور امام جمعه شهرستان امیدیه و جمعی از طلاب، کادر و اساتید در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه برگزار شد.

در این مراسم خانم خلیلیان، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه گفت: امیدوارم طلاب با جهاد علمی و تهذیب سال تحصیلی جاری را با موفقیت همراه با نشاط علمی سپری کنند.

در ادامه حجت الاسلام حسینی منش، امام جمعه امیدیه عنوان کرد: رهبر حوزه‌های علمیه وجود نازنین امام عصر(عج) است و لذا طلاب را سرباز امام زمان (عج) و شاگردان مکتب امام صادق(ع) می‌دانند.

وی با بیان اینکه تحصیل علوم حوزوی و طلبگی نعمتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، افزود: تمامی زمینه‌های معنوی و علمی در حوزه‌های علمیه جمع است و ارتباط معنوی، روحی، معرفتی و علمی ایجاد می‌شود که می‌تواند آدمی را به حداکثر معنویت، معرفت و علم برسانند.

امام جمعه امیدیه خطاب به طلاب جدیدالورود تأکید کرد: هنگام ورود به حوزه علمیه باوضو باشید چون ورود پاک، تمام وجود خود را بدهکار این مجموعه می‌داند و سپاسگزاری درونی برای او ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام حسینی منش گفت: در روایات آمده که احترام به استاد موجب کسب بهره های علمی می‌شود و گاهی قوه حافظه را نیز تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه ورود و ماندن در حوزه ‌های علمیه یک توفیق الهی است که اگر ظرف وجود آدم آماده و مستعد این توفیق باشد نصیبش خواهد شد، افزود: گرفتار شدن در مادیات از آفات بسیار خطرناک است که راه توفیق را می‎بندد.

امام جمعه امیدیه به اهمیت و نقش موثر طلاب خواهر اشاره و گفت: امروزه طلاب خواهر می‌توانند موثر عمل کنند، چراکه بحث تربیتی به درون خانواده کشیده شده و نقش زنان در تربیت بی‌بدیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha