دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای فصل الخطاب و حکم ایشان لازم الاتباع است؛ لذا لازم است سیاست‌گذاران فرهنگ و اندیشه و مسئولان تأمین نظم و امنیت کشور و همچنین دولت زحمتکش و دلسوز مردم با توجه به بیانات اخیر مقام عظمای ولایت به مسائل کشور بپردازند و نگذارند خیانت فتنه‌گران و حامیان آنها در اذهان و افکار عمومی به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در درس خود ضمن حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب، در تشریح نقشه‌های شوم دشمن در حوادث اخیراظهار داشت: این فتنه از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت های مرتجع و غلام های حلقه به گوش با صرف هزینه های گزاف و تبلیغات وسیع از شبکه های معاند نظام مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس و روز های آغازین سال تحصیلی جدید طراحی و سازماندهی شده بود.

وی در ادامه یادآور شد: به فضل الهی و با درایت و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و حضور پر شور مردم ولایتمدار این فتنه خنثی شد.

آیت‌الله محسن فقیهی با تجلیل از اقدامات صورت گرفت از سوی دستگاه امنیتی تصریح کرد: ایثار و مجاهدت های‌ نیروهای مسلح نظامی و انتظامی به عنوان حافظان امنیت موجب شکوه اقتدار و عظمت دوباره ایران اسلامی گردید.

*نقش موثر مراجع عظام تقلید در روشنگری مردم

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانیه های هوشمندانه و به موقع مراجع عظام تقلید خاطر نشان کرد: دشمن این بار با شعار «برداشتن حجاب» و «حذف گشت ارشاد» اصل انقلاب و اصل ایران مستقل و قوی را هدف گرفته بود و به ‌دنبال ناامید کردن مردم از نظام مقدس اسلامی و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و کاهش سرمایه اجتماعی بود که الحمدلله با ورود مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین، اساتید انقلابی و نخبگان حوزه و دانشگاه و همچنین با حضور پر شور ملت فهیم و شهید پرور، نقشه شوم دشمنان قسم خورده و سردمداران گروهک‌های تجزیه‌طلب و ضد انقلاب و اصحاب فتنه داخلی، نقش بر آب شد.

*انگیزه اغتشاشگران تبیین شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ضمن ارج نهادن به جایگاه گفتگو و اعتراضات منطقی با محکوم کردن آشوب ها و اغتشاشات مدیریت شده اخیر، به بازخوانی و تبیین انگیزه‌های این تحرکات پرداخت و گفت: ما منکر مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات معیشتی مردم نیستیم اما اگر مسئولان و آحاد مردم مواضع رهبری معظم را فصل الخطاب قرار دهند، با همکاری و تلاش مضاعف، مشکلات کاهش می یابد و با امید به فضل الهی و پشت کار و همت دولت زندگی برای ملت‌مان سهل و آسان می گردد.

*حکم مقام معظم رهبری لازم الاتباع است

استاد درس خارج فقه و اصول در همین زمینه تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای فصل الخطاب و حکم ایشان لازم الاتباع است؛ لذا لازم است سیاست‌گذاران فرهنگ و اندیشه و مسئولان تأمین نظم و امنیت کشور و همچنین دولت زحمتکش و دلسوز مردم با توجه به بیانات اخیر مقام عظمای ولایت به مسائل کشور بپردازند و نگذارند خیانت فتنه‌گران و حامیان آنها در اذهان و افکار عمومی به فراموشی سپرده شود.

*جهاد تبیین واجب است

آیت الله محسن فقیهی در پایان با تصریح بر اینکه حساب فتنه‌گران از فتنه زده ها جداست خاطر نشان کرد: ما باید واقعاً خدای متعال را شاکر باشیم که به لطف الهی همه اقوام ایرانی از جمله: قوم کرد و بلوچ، علاقه مند و دلبسته اسلام، ایران و مدافع واقعی انقلاب اسلامی بوده و هستند و دشمنی مستکبران و نوکران فریب خورده و منحرفین داخلی باعث نمی شود که میان آن ها و دیگر اقشار و اقوام تضاد و درگیری رخ دهد. ولی مسئولان و آحاد مردم بدانند شاید این اولین و آخرین فتنه نباشد؛ لذا تذکر من به منفعلان، سکولارها و همچنین فرزندان جوان و پر شور میهن اسلامی این است که چشم باز کنند و ببینید چه کسی آنها را مدیریت می‌کند و به میدان می‌فرستد و همچنین مسئولان ما هم باید این قضایای اخیر را به طور شفاف برای مردم باز گو کنند و ماهیت فتنه گران، تجزیه طلب ها و عناصر وابسته را با کارهای هنری و اطلاع رسانی دقیق و هنرمندانه تبیین کنند. اینکه بارها در سخنرانی ها و کلاس درس گفتیم و ابعاد مختلف جهاد تبیین را تشریح نمودیم و بارها عرض کردیم جهاد تبیین بر همه واجب است، ثمره اش این جاها ظاهر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد حسین GB ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    مهدی تدینی، مترجم و پژوهشگر در حوزهٔ تاریخ و اندیشهٔ سیاسی ریشه اصلی درگیری‌ها چیست؟ نبرد دامنه‌‍دار سنت و مدرنیته در ایران در هر جامعه‌ای انواع شکاف‌ها و تضاد وجود دارد که برخی پُرشدنی و التیام‌پذیر و برخی حل‌ناشدنی‌ است. اما «رویکردها» از ماهیتِ شکاف‌ها مهم‌تر است و عامل تعیین‌کننده‌تری است؛ یعنی ممکن است مناقشه‌ای ساده، سطحی و حل‌شدنی به دلیل «رادیکالیسم» و «آشتی‌ناپذیریِ» طرف‌های درگیر به شکافی حل‌ناشدنی تبدیل شود (که طبعاً این نوع شکاف مصنوعی است و با تعدیل رویکرد بازیگران حل می‌شود)، و ممکن است حادترین تضادها به دلیل رویکرد میانه‌روانۀ طرف‌های درگیر کمرنگ و کم‌خطر شود؛ مانند آتشفشانی که با همۀ عظمتش سرد و خاموش می‌شود ــ اهمیت «فرهنگ سیاسی» دقیقاً همین‌جاست و تعیین می‌کند، مردم در یک واحد سیاسی (یعنی کشور) تضادهایشان را با چه رویکرد و ابزاری حل می‌کنند…