دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب کاشمر در قم

حوزه/ حجت الاسلام طاهری گفت: امروز ظرفیت های بسیاری در میان طلاب کاشمر وجود دارد که می توان با اتحاد بیشتر، کارهای بزرگی را در منطقه انجام داد و در کاهش مشکلات موجود، سهیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام طاهری، امام جمعه کاشمر در جلسه طلاب و فضلای کاشمری مقیم قم، اظهار داشت: در میان مذاهب اسلامی، اشتراکات بسیار زیادی وجود دارد که جا برای افتراقات نمی ماند و ما اگر هیچ نقطه اشتراکی جز قرآن نمی داشتیم، باز هم فرصت برای پرداختن به افتراقات نمی ماند.

وی ابراز داشت: امروز مذاهب اسلامی دشمن مشترک دارند و خود اهل بیت (ع) نیز یکی از نکات اشتراک شیعه و اهل سنت می باشند.

امام جمعه کاشمر در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروز نیازمند همفکری، هم افزایی و مشارکت بین یکدیگر هستیم و در حال حاضر، ۵ مدرسه علمیه در کاشمر وجود دارد که یکی از ظرفیت های موجود منطقه است.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه کاشمر دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی است، تصریح کرد: وقف، زیارت، اقتصاد زیارت و ... از مباحثی است که باید بیشتر به آن بپردازیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام طاهری بیان داشت: امروز ظرفیت های بسیاری در میان طلاب کاشمر وجود دارد که می توان با اتحاد بیشتر، کارهای بزرگی را در منطقه انجام داد و در کاهش مشکلات موجود، سهیم بود.

اتحاد طلاب و روحانیون کاشمر می تواند منجر به کارهای بزرگ شود

همچنین حجت الاسلام نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: پس از انتخاب به عنوان نماینده مردم در مجلس، سه موضوع «انرژی»، «حمل و نقل» و «آب» را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم جذب سرمایه گذار برای منطقه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: امروز دوندگی های بسیاری در مجلس و دولت انجام شده تا بتوانیم بودجه های مناسبی را برای منطقه به تصویب برسانیم و به ظرفیت های موجود بیفزاییم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده سابق ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: ما از جلسات طلاب کاشمر در گذشته، دستاوردهای بسیاری داریم و بسیاری از مباحثی که از نهج البلاغه یاد گرفته ایم، از همان جلسات است.

وی ابراز داشت: کاشمر ظرفیت های بسیار بالایی دارد و امیدواریم امام جمعه محترم، منشأ خدمات بسیار در این شهر باشد؛ چراکه دارای سابقه درخشانی بوده و پرکار است.

اتحاد طلاب و روحانیون کاشمر می تواند منجر به کارهای بزرگ شود

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: حضرت فرمودند: «الخلق وعاء الدین/ اخلاق ظرف دین است»؛ وقتی سخن از ظرف به میان آمد، سوال پیش می آیدکه مظروف آن چیست که باید گفت عقائد، مظروف دین است.

نماینده سابق ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: ظرف و مظروف هر دو باید تمیز باشد و اگر ظرف تمیز باشد؛ ولی مظروف آلوده باشد، کسی به سراغ آن نخواهد رفت و برعکس آن نیز به همین صورت است و مشتری نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان یادآور شد: اسلام و توحید را باید در ظرف اخلاق به مردم تحویل دهیم و اخلاق، نماد روحانیت است که باید نسبت به آن حساس باشیم.

اتحاد طلاب و روحانیون کاشمر می تواند منجر به کارهای بزرگ شود

حجت الاسلام اسماعیلی، نماینده سابق طلاب و فضلای کاشمر در ابتدای این جلسه اظهار داشت: این جلسات از گذشته تاکنون برگزار بوده و توشه های علمی، معنوی و بصیرتی از این جلسات گرفته ایم و خاطرات خوبی از این نشست ها بر جای مانده است.

وی ابراز داشت: ما با مشارکت و همفکری می توانیم راه های زیادی را پیموده و مشکلات بسیاری را پشت سر بگذاریم.

نماینده سابق طلاب کاشمر افزود: این نشست ها می تواند آگاهی های بسیاری را به ما داده و به روشنگری و بصیرت افزایی ما کمک نماید.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان خاطرنشان ساخت: یکی از نیازمندی های طلاب و روحانیت، تقویت مباحث اخلاقی است که هم بتوانیم در خود تأثیرگذار بوده و هم بتوانیم اثرگذار در جامعه باشیم؛ همچون نبی مکرم اسلام که با اخلاق توانستند قله های بسیاری را فتح نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha