دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: کشاورزی که مشاهده می‌کند تمام زحماتش در جلوی چشم او تشنه و نیازمند آب است اما آن آب را برای رفع تشنگی مردم و شهر خود صرف می‌کند، این کار بسیار بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان و همیاران مردم در طرح آبرسانی به همدان (نذر آب)، با بیان اینکه مسئولان در عرصه آبرسانی اقدامات خوبی را انجام دادند، اظهار داشت: درست است که انجام این کار با سختی هایی همراه بود، اما امیدواریم این مسئله استمرار داشته باشد و مشکل آب در همدان برطرف شود.

وی با اشاره به آیات سوره آل عمران که خداوند در آن مردم را به کمک به یکدیگر دعوت می‌کند، گفت: امروز لازم است که مردم با یکدیگر ارتباط داشته باشند و نسبت به حل مشکل هم دغدغه مند باشند، که در این مدت کشاورزان عملاً این را نشان دادند که دغدغه حل مشکل مردم را دارند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه همراهی کشاورزان یکی از بزرگترین مشکلات را در استان حل کرد، یادآور شد: با توجه به اینکه نزدیک به فصل کاشت می‌شویم و کشاورزان نیاز به آب دارند، بنابراین لازم است انتقال از سد به صورت کامل و سریع‌تر انجام شود تا در آینده با مشکل روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه مسئولان نیز وظیفه دارند تا با کشاورزان همراهی کنند، مطرح کرد: اگر صادرات اتفاق نیفتد برای این قشر زحمتکش ضرر و مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه پایه‌های اقتصادی در استان ما وابسته به کشاورزی است، خواستار طراحی سیاست‌هایی در راستای حمایت از کشاورزان شد و اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مد نظر مسئولان باشد، بحث مدیریت کشت و حمایت از کشاورزان است.

وی تصریح کرد: به لحاظ سختی‌هایی که یک کشاورز می‌کشد، لازم است انجام کار او با منافع همراه باشد و آنچه در این بین مهم است حمایت از کشاورزان توسط مسئولان می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه گاهی اوقات قیمت تضمین شده که توسط دولت بیان می‌شود، قیمتی نیست که کشاورز بتواند بر روی آن حساب کند، گفت: در بحث کشت قراردادی دولت لازم است تا به صورت جدی‌تری برنامه‌ریزی و اقدام کند تا با مدیریت کشت شاهد استفاده کمتر از منابع آبی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ درصد مصرف آب در عرصه کشاورزی است، یادآور شد: با توجه به این آمار، نیازمند مدیریت در نوع مصارف از طرق مختلف همانند مدیریت کشت هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای از مسائلی است که می‌توان انجام داد، گفت: البته در این بین لازم است که حرف و دغدغه کشاورزان نیز شنیده شود.

وی با تقدیر از همراهی‌های کشاورزان یادآور شد: کاری که توسط کشاورزان استان همدان در چند ماه گذشته انجام شد، کار بسیار بزرگی بود و برگزاری این جلسه شاید کمترین کاری بود که می‌توان در برابر این خدمات انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یاد آور شد: کشاورزی که مشاهده می‌کند تمام زحماتش در جلوی چشم او تشنه و نیازمند آب است اما آن آب را برای رفع تشنگی مردم و شهر خود صرف می‌کند، این کار بسیار بزرگی است.

در پایان این مراسم از ۷۲ کشاورز که چاه‌های کشاورزی خود را در اختیار شبکه آب آشامیدنی شهر همدان قرار دادند تجلیل شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha