دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نشست سیلسی - فاطمه الزهرا(س) اصفهان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: عصر جدید، عصر تشویش و بی هویتی انسان ها می باشد چنانکه این موضوع در بین افراد دستگیر شده در فتنه اخیر نیز به خوبی قابل مشاهده است که افراد هنجارشکن هویت ثابتی ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله صادقی، در نشست سیاسی -بصیرتی کارکنان، اساتید و طلاب موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، با اشاره به اهمیّت جهاد تبیین و وظیفه طلاب در این عرصه گفت: در جهاد تبیین باید چهار عنصر به خوبی بررسی شود؛ نسل شناسی، عصر شناسی، مخاطب شناسی و انسان شناسی.

وی ادامه داد: عصر حاضر را می توان عصر سرعت، عصر تکنولوژی، عصر ارتباطات و عصر فرصت ها نامید. در این عصر لحظه ها باید غنیمت شمرده شوند و گاهی غفلت از یک لحظه باعث می شود که فرصت های زیادی را از دست بدهیم. در این جریانات اخیر ویژگی سرعت و ارتباطات سریع به خوبی قابل مشاهده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های عصر جدید تهاجم و تهدید است. هجمه دشمن در این زمان بسیار شدید است. به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فتنه اخیر یک جنگ ترکیبی بود. این فتنه اخیر را می توان جنگ احزاب مُدرن نامید. در این جنگ ترکیبی از رسانه ها، فضای مجازی و تهدید تجزیه طلب ها، سلطنت طلب ها، منافقین و ... همه به خوبی به چشم می خورد.

حجت الاسلام صادقی در بیان ویژگی های عصر جدید اظهار کرد: این عصر، عصر رهایی از تمام قید و بندهاست. افراد در این عصر می خواهند آزاد باشند و هر کاری را که اراده می کنند انجام دهند این عصر را می‌توان عصر کاهش نظارت های اجتماعی دانست که خوشبختانه در حال حاضر با شروع به کار "سامانه ناظر" امیدوار هستیم که تخلفات اجتماعی کم شده و اثر این نظارت را در جامعه به طور ملموس شاهد باشیم.

وی افزود: امروزه متأسفانه اختلالات و مشکلات روانی همچون افسردگی، اضطراب و استرس در افراد جامعه بسیار دیده می شود، لذا به جرأت می توان گفت عصر جدید، عصر تشویش و بی هویتی انسان ها می باشد چنانکه این موضوع در بین افراد دستگیر شده در فتنه اخیر نیز به خوبی قابل مشاهده است که افراد هنجارشکن هویت ثابتی ندارند.

وی با بیان اینکه این عصر را می توان عصر عصیان های اجتماعی نیز نامید افزود: نسل حاضر شخصیت متزلزلی دارند و بسیار کم‌تحرک اما پُر هیجان هستند. نسل جدید بی باک و متهوّر رفتار می کند و به ستاره ها نیز بسیار دل بسته اند.

حجت الاسلام صادقی ضمن بیان گوشه هایی از اغتشاشات اخیر به کلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره نمود و گفت: سردار سلیمانی کلامی زیبا داشتند و آن این است که گاهی در دل بحران ها و تهدیدها، فرصت هایی پیدا می شود که در زمان عادی فرصت نیستند لذا ما باید از وقایع و آشوب‌های اخیر کمال استفاده را ببریم و فرصت شناختی را که در این حوادث بدست آمده بدرستی درک کنیم.

وی اشاره کرد: در این اغتشاشات ما فهمیدیم که در تربیت نسل جوان و نوجوان باید دقت بیشتری باید داشته باشیم، مشکلات جامعه را بهتر و بیشتر بشناسیم و در رفع آنها تلاش کنیم، همچنین نهادهای مرتبط با نسل جدید را قوی، پرانگیزه و با نشاط سازیم.

در پایان این جلسه بیانیه ای در محکومیت جنایات تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و اغتشاشات اخیر قرائت شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، محفل قرآنی به مناسبت بزرگداشت حمله تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برگزار گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha