دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق‌العاده و امکانات مناسبی در این حوزه وجود دارد، گفت: باید تمام همت و توان را برای خدمت در این میدان قرار دهیم؛ زیرا در مقطع تاریخی بسیار حساسی قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نخستین جلسه شورای معاونان با حضور مدیر جدید حوزه علمیه خراسان برگزار شد که در این نشست حجت‌الاسلام‌ و المسلمین خیاط، در ابتدای این جلسه با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق‌العاده و امکانات مناسبی در این حوزه وجود دارد، گفت: باید تمام همت و توان را برای خدمت قرار دهیم؛ زیرا در مقطع تاریخی بسیار حساسی قرار داریم.

وی افزود: خدمت به مردم، اصلی دینی است که بر آن تأکید شده و بزرگان نیز آن را از بهترین کارها می‌دانند، اما اگر موضوع این خدمت، سربازان امام‌زمان(عج) و طلاب علوم دینی باشند ارزش چندبرابری پیدا می‌کند و فرصت مغتنمی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط تصریح کرد: نکته مهم این است که کار با اخلاص باشد که همان اخلاص باعث برکت در نتیجه می‌شود؛ همان طور که علامه طباطبایی در تفسیر سوره حمد یادآوری می‌کنند که شروع با بسم‌الله، کار را به مبدأ جاودانگی پیوند می‌زند و هر چقدر کار به خدا نزدیک‌تر بوده و رنگ الهی پیدا کند ماندگارتر می‌شود، زیرا به خالق پیوند می‌خورد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: همیشه به طلاب گفته‌ام که شما فقط ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را بالا ببرید و به‌سمت پست‌ها و مسئولیت‌ها نروید، اما اگر کاری به شما پیشنهاد شد بررسی کنید و اگر قبول کردید با اخلاص پیش روید.

وی تأکید کرد: مهم این است که کار با همفکری و همکاری و اخلاص همه مجموعه انجام شود تا گامی بلند برداشته شود و مبنای مدیریتمان را این حدیث قرار دهیم که حضرت جواد(ع) فرمودند: «ثَـلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ لَمْ یَنْـدَمْ: تَرْکُ الْعَجَلةِ وَالمْشَوَرَةِ وَالتَّوَکُّلِ عَلیَ اللّه ِ عِنْدَ الْعَزْمِ»؛ سه نکته هنگام شروع کار وجود دارد که اگر رعایت شود، از پشیمانی جلوگیری خواهد کرد: ترک عجله، مشورت و توکل بر خداوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط در پایان، گفت: دو نکته برای کار مدیریتی اهمیت دارد، اول اطلاعات صحیح و دوم آمار صحیح که همه ارکان اجرایی باید با دقت، صداقت و شفافیت آنچه واقعیت است را انتقال دهند و نیز تلاش کنند تا آماری که ارائه می‌دهند دقیق باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha