سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ حجت‌الاسلام آزموده گفت: مدیریت افکار عمومی با مرجعیت رسانه‌ها محقق می‌شود و این مرجعیت بر قدرت برتر روایی مبتنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز، در جمع طلاب استان، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی، رسالت ذاتی رسانه‌ها و از مؤلفه‌های کارآمدی آن‌ها است.

وی افزود: جبهه رسانه‌ای انقلاب اگر اطلاعاتش دیر و معیوب به افکار عمومی برسد، یعنی مرجعیت رسانه‌ای خود را به رقیب خود واگذار کرده است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: در عصر همه‌گیری و همه‌جایی رسانه و محتوا، مخاطب برای دریافت اطلاعات چندان منتظر نمی‌ماند. فاصله جبهه رسانه‌ای با مخاطب، به‌اندازه فشردن یک دکمه و تغییر شبکه و رسانه است.

وی ادامه داد: همچنین برای داشتن دست برتر اطلاع‌رسانی، رسانه نباید هیجان‌زده شود اگر هنگامی‌که سیل شایعات و جعلیات پرقدرت با محوریت برانگیختگی حسی در مخاطبان در حال انتشار حداکثری است، رسانه دستپاچه و هیجان‌زده شود، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که افکار عمومی دور از هیجان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آزموده بابیان اینکه پژواک حداکثری یکی دیگر از مؤلفه‌های برتر روایی است، تصریح کرد: در بزنگاه‌های مهم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی «تک‌صدایی» یک نقطه‌ضعف بزرگ برای جبهه رسانه‌ای انقلاب است و به سرمایه اجتماعی به‌شدت آسیب میزند.

وی خاطرنشان کرد: جبهه رسانه‌ای انقلاب، به‌عنوان رسانه جمهور مردم، رسانه‌ای است که علاوه بر خروج از «تک‌صدایی» به «چندصدایی»، به «صدای همگان» تبدیل شود.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: در جبهه رسانه‌ای انقلاب باید صدای آن با پژواک (انعکاس، بازتاب، طنین) حداکثری در متن و بطن جامعه، از تمامی اقشار مردم شنیده شود؛ در غیر این صورت نمی‌تواند خود را رسانه جمهوری اسلامی بداند.

وی اضافه کرد: به‌عنوان نمونه یکی از راه‌های کم اثر کردن رسانه‌های معارض، این است که رسانه‌های انقلاب، رسانه‌ای مرجع برای مردم باشد، یعنی اقشار مردم با اطمینان از اینکه رسانه‌های انقلاب، حقیقتاً مطالبه گر نیازها و دغدغه‌های آن‌ها است، به رسانه‌های انقلاب اعتماد حداکثری پیدا کنند و آن رسانه‌ها را از خود بدانند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: یک‌راه دیگر رسیدن جبهه رسانه‌ای انقلاب به پژواک حداکثری، فرصت‌آفرینی برای انعکاس تحلیل نخبگان جامعه است.

وی اظهار داشت: رسانه اگر محل بروز و ظهور نخبگان نباشد و تنها محلی برای انعکاس نظرات مسئولان باشد، به‌سرعت باید منتظر تهی شدن جامعه از منطق گفتمانی و فرار از ادبیات گفت‌وگو و اقناع باشیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: ایجاد فرصت بروز نخبگانی به ارتقای فهم دسته‌جمعی یاری می‌رساند و یکی از راه‌های اثبات صداقت انقلاب و نظام اسلامی در شعار بنیادین خود یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری» است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا نیکوزاده IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    بنام حق با تشکر فراوان از حجت الاسلام آقای آزموده بله باید صبور بود باید انعطاف داشت ایران سرزمین مردان شجاع است سالها بیگانگان از این مردم غیور وحشت داشته اند حتی در زمان پیامبر اکرم ص نیز سلمان فارسی بهترین نخبه متفکر دانا کنار رسولش بود متاسفانه انگار در این دو ماه فقط قوم مغول را می‌بینم خصم وخشونت جای عدالت را گرفته جالب این جاست که آدم کشی مثل آب خوردن شده خدایا دوست نداریم این نباید روزگار سرزمین کشور قهرمانان باشد شما را به خدا دشمنان ایران را شاد نکنید همیشه راه عقلانی درست ی حتما وجود دارد2+