دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه تفرقه عامل اصلی سقوط انسان و جامعه است، گفت: اهل بیت علیهم السلام همان ریسمان خدا هستند و نتیجه رها شدن از ریسمان خدا گمراهی، بی بصیرتی و تفرقه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای هیأت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه منظور از زیارت عمق بخشی به دیانت است، اظهار کرد: عمق بخشی به اعتقادات، باورها و اخلاق باید مستمر و ادامه دار باشد از این رو زیارت باید مکرر و مستمر باشد.

وی با بیان اینکه در روایات دارد که باید به اهل بیت متمسک باشیم، گفت: اهل بیت همان ریسمان خدا هستند و نتیجه رها شدن از ریسمان خدا گمراهی، بی بصیرتی و تفرقه است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه تفرقه عامل اصلی سقوط انسان و جامعه است، افزود: تفرقه باطلاقی است که رشد ویروس کثیف حکومت های شیطانی در آن اتفاق می افتد و به همین خاطر شعار حکومت کذایی بریتانیا این است که تفرقه بینداز و حکومت کن.

وی با تأکید بر اینکه در زیارت صرف نزدیک شدن به ضریح مطهر هدف نیست گفت: باید در زیارت درس هایی از زندگی اهل بیت بگیریم و یکی از درس های زیارت، شناخت اهل بیت علیهم السلام و سبک زندگی آنها است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها دو وجهه دارند، افزود: یک وجهه ایشان شناخت شخص ایشان است که دختر امام، خواهر امام و عمه امام و در علم و دانش سرآمد بودند و برای دفاع از ولایت مهاجر فی سبیل الله بودند و وجهه دیگر حضرت معصومه سلام الله علیها این است که ایشان نمادی از مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در همه آشوب ها و حوادث تلخ برای مؤمنان درس ها، عبرت ها، پندها و هشدارهایی را قرار داده است گفت: یکی از درس های مهمی که در پرتو هدایت اهل بیت علیه السلام باید بیاموزیم این است که حق برادران مؤمن خود را رعایت کنیم.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به این که امام صادق علیه السلام حق مؤمن نسبت به مؤمن را داشتن مودت او در سینه و مواسات با برادر مؤمن بیان کرده اند، گفت: مودت اوج قله محبت است و اگر مودت حاصل شود دیگر از بین نمی رود و از این رو است که خداوند اجر رسالت پیامبر صلوات الله علیه و آله را مودت اهل بیت ایشان قرار داده است.

وی با بیان اینکه مودت با شناخت حاصل می شود، افزود: اگر نسبت به اهل بیت علیهم السلام معرفت پیدا کنیم، مودت آنها در سینه ما ایجاد می شود و زیارت یکی از راه های معرفت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha