پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
بانوان طلبه زاهدانی

حوزه/ بانوان طلبه کنشگر عفاف و حجاب در حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان در همایشی با مهارت‌های فردی در زمینه‌های مختلف آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، خانم کبری خیاطی مدرس حوزه علمیه، عصر امروز در جمع طلاب کنشگر عفاف و حجاب مدارس علمیه خواهران سراسر استان سیستان و بلوچستان در کانون شهید عالی شهرستان زاهدان، با تسلیت ایام فاطمیه(س) به بیان کسب مهارت‌های فردی پرداخت و اظهارداشت: یکی از مهارت‌های فردی، مهارت انتظار کشیدن است، یعنی انسان برای انجام کارهای خود و لذت بردن از حلال دنیا نیاز به این مهارت دارد تا بتواند استقلال و اعتماد به نفس خودش را تقویت کند.

مدرس حوزه علمیه خواهران زاهدان، افزود: این توان انتظار کشیدن و قدرت بازداری از خواسته‌های در ادبیات دین، همان تقواست که در قرآن کریم پروردگار متعال به طور مکرر بندگان خودش را به آن دعوت کرده و در مهار غریزه شهوت و غریزه جنسی این مهارت، بسیار کارساز و برای انسان لازم است.

خیاطی، یکی دیگر از مهارت‌ها را تغییر نگرش بیان کرد و گفت: خویشتنداری و بازداری در هر قلمرویی از جمله جنسی، نیازمند داشتن شناخت و باورهای لازم است و مفاهیمی مانند معرفت، ایمان و باور به خدا می‌توان در این عرصه موثر باشد.

وی تصریح کرد: ایمان و باور به خدا، یکی از مهمترین عوامل در تقویت خویشتن داری جنسی است که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

خیاطی، خاطرنشان کرد: ضرب المثل‌های قرآنی همه درس و مهارت برای رسیدن به زندگی سعادتمند است، بنابراین اگر نگرش‌ها درست شود، این مشکلات، بی بند و باری‌ها، بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه به حداقل خواهد رسید.

وی، با اشاره به داستان قرآنی یوسف(ع) و زلیخا، یادآور شد: آن موضوعی که زلیخا را بعد از دعوت از یوسف(ع) وادار کرد تا در آن نهانخانه، پارچه‌ای بر روی بت خود بیندازد، همان نگرش و اعتقاد زلیخا نسبت به جایگاه آن بت و حیا از آن بود و از طرفی حضرت یوسف(ع) با یک نگرش بالا و اعتقاد و باور، پروردگار را ناظر بر اعمال بشر حتی در نهانخانه می‌دانست و لذا باعث شد که تقوا پیشه کند و از صحنه گناه پرهیز کند.

مدرس حوزه علمیه خواهران زاهدان، یکی دیگر از مهارت‌های فردی را تعدیل قوای باطنی دانست و افزود: قوه خیال انسان را در پرتگاه گناه قرار می‌دهد و اگر انسان مواظبت نکند و مهارت ضبط خیال و کنترل خیال را نداشته باشد به گناه آلوده خواهد شد.

وی با اشاره به مهارت‌های عفاف در زمینه اجتماعی، گفت: ما در جهانی قرار گرفته‌ایم که از هر طرف استعمارگران و مستکبران عالم به دنبال تسلط بر کشورهای اسلامی هستند و هربار با ابزاری وارد صحنه می‌شوند.

خیاطی، ادامه داد: دشمنان گاهی جنگ‌های قومی، ترورها و انواع و اقسام جنگ‌ها را علیه ما به راه می‌اندازند و اما هیچ‌گاه در کشور ما از این راه‌ها به اهداف خود نرسیده است.

مدرس حوزه علمیه خواهران زاهدان، ادامه داد: دشمنان با جنگ نرم، به دنبال حیا زدایی از جامعه با ابزار رسانه از جمله شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها، گروه‌ها و کانال‌های مجازی هستند و در این راه از تبلیغات علیه ارزش‌های الهی بهره می‌برند.

وی با اشاره به آیه ۱۲۰سوره بقره "وَلَن تَرۡضَیٰ عَنکَ ٱلۡیَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡ، هرگز از شما راضی نخواهند شد مگر اینکه از آنها پیروی کنید"، یادآور شد: باید دشمن و دسیسه‌های او را بشناسیم تا بتوانیم مهارت‌های حفظ عفاف و حجاب در زمینه اجتماعی را به خوبی دنبال کنیم.

خیاطی با اشاره به وظایف دستگاه‌ها و قوای سه گانه در عرصه عفاف و حجاب، اظهارداشت: وظایفی مربوط به قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه تعریف شده که هر کدام لازم است وظایف خودشان را از بالا تا پایین به طور شایسته انجام دهند تا شاهد جامعه عفیف باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha