سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1060271
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
طلاب پژوهشگر برتر

حوزه/ یکی از ائمه جمعه فارس با بیان اینکه بحث جدایی عقل از دین و ایمان متعلق به جامعه اسلامی نیست و در اسلام این جدایی وجود ندارد، گفت: قرآن کتاب آسمانی با «اقراء» یعنی «خواندن» که با علم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز، حجت الاسلام دسترنج امام جمعه جنت شهر، امروز در مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه که به میزبانی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان داراب با حضور خواهران و برداران حوزوی و همکاری مدارس علمیه برادران و خواهران شهرستان داراب و جنت شهر برگزار شد، به تبیین موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و با اشاره به گذشت ۴۰سال از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وحدت اصلی بین دانشگاه و حوزه، زمانی ایجاد می‌شود که دانشگاه و حوزه به معنای واقعی کلمه یکی شود.

وی با بیان اینکه بحث جدایی عقل از دین و ایمان متعلق به جامعه اسلامی نیست و در اسلام این جدایی وجود ندارد، گفت: قرآن کتاب آسمانی با «اقراء» یعنی «خواندن» که با علم آغاز شده است.

حجت الاسلام دسترنج، تصریح کرد: در حالی که قرآن با علم تضادی ندارد و تمام مطالب آن برحسب علم است، ولی بحث جدایی عقل از دین در جامعه غرب دیده می‌شود و شاهد هستیم که کتب‌ آسمانی آنها دچار تحریف شده به همین سبب آنها از مبدأ و انتها دور شده‌اند و لذا وقتی فلسفه‌ای از مبدأ و انتها دور شد، در میان راه دچار جدایی و انحطاط خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو پیروان دین مسیحیت می‌گویند خدا را فقط در یکشنبه‌ها می‌شود دید و هیچ دخل و تصرفی در کارها ندارد و این انسان‌ها هستند که ارزش‌ها را می‌سازند.

امام جمعه جنت شهر با بیان اینکه رمز اصلی وحدت، باید محتوای دینی باشد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، علم را پابرجا، جهانی و اسلامی می‌کند، که در این راه نیازمند تدیّن، تقوا و ایمان هستیم.

در ادامه این نشست، دکتر فولادی رئیس دانشگاه پیام نور داراب نیز با تسلیت ایام سوگواری فاطمیه و گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار داشت: ما هنوز راه‌های نرفته بسیاری داریم و کارهای فراونی باید انجام شود.

وی افزود: در شرایط فعلی که بستر شبهه پراکنی راه افتاده، کار دشوار شده است، اما ما پشتوانه خوبی داریم که می‌تواند راه گشای ما شود به شرطی که خود باخته و متعصب نشویم و به یاد داشته باشیم که پیدا کردن راه میانه، تنها با هم اندیشی وهم فکری محقق می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تشییع پیکر شهید گمنام در مدرسه، از افراد برتر عرصه پژوهشی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha