یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: به دولت کریمه خداقوت می گوییم، دولت سختی های زیادی را پشت سر گذاشته و می گذارد، اما در عین حال از دولت، انتظار داریم خیلی جدی تر به امر معیشت و سفره مردم بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: امروز روز بصیرت، میثاق و تجدید پیمان امت با امام مسلمین است، نهم دی ماه ۱۳۸۸ خاطره بسیار ماندگار و افتخارآمیزی از مردم ما در تاریخ انقلاب است و مردم فتنه گران را به جای خود نشاندند و عوامل بیرونی فتنه یعنی مستکبران جهانی را پشیمان کردند و آن ها وادار شدند به شیوه‌های جدید روی بیاورند.

وی ادامه داد: رهبر ما در بیانیه گام دوم فرمودند انقلاب اسلامی بینش سیاسی آحاد مردم ما را به گونه شگفت آوری ارتقاء داد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: بسیاری از افراد چشم ظاهری ندارند، اما باطن نورانی و روشن دارند، اگر کسی چشم ظاهری داشت اما نتوانست حق و باطل را تشخیص دهد و با وجود دارا بودن چشم ظاهر معاویه را به جای امیرالمومنین (ع) انتخاب کرد، اگر کسی چشم ظاهر داشته باشد اما از یزید پیروی کند و امام حسین (ع) را تنها بگذارد، چشم ظاهری داشته باشد اما مشرکان را رها نکند و پیغمبر (ص) را تنها بگذارد، این فرد گرفتار است، این ها تفاوت چشم ظاهر و باطن است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: این بصیرتی است که امروز به خاطر آن در همه جای کشور ما مردم برای پاسداشت روز بصیرت قیام کردند.

وی یادآور شد: در حدیث داریم که رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند به زودی فتنه هایی پیدا می شود که افراد صبح طرفدار ایمان هستند و بعدازظهر طرفدار کفر می شوند، یعنی آن کسی که فهم، مبنا و محتوا ندارد، آن کسی که قرآن و اهل بیت (ع) را الگوی خود قرار نمی دهد، چنین کسی صبح به سمت ایمان می آید و بعدازظهر مواضعش تغییر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: چنین کسی مرد میدان نیست، ثبات قدم ندارد و آیه ۳۰ سوره فصلت شامل حال او نمی شود، خداوند در این آیه می فرماید آن هایی که گفتند آفریدگار ما فقط خدای یگانه است و همه جا پای کار خدا ایستادند، برای مثال زمانی که فرزندشان باید به جبهه می رفت و ممکن بود به شهادت برسد اما پای کار دین ایستادند، قبل از انقلاب ممکن بود شکنجه و تهدید شوند، این گونه شد اما دست از مرام خود بر نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: چنین افرادی مال، جان، گرفتاری ها و سختی ها را به جان می خرند اما یک قدم عقب نمی نشینند و برای اعتلای کلمه حق و نابودی دشمنان خدا استقامت می ورزند.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) در ادامه فرمودند برخی صبح مومن و بعدازظهر کافر می شوند اما همه این گونه نیستند، کسانی هم هستند که دلشان به علم معنوی، قرآنی و اهل بیت (ع) و علمی که بر اساس صداقت و ایمان باشد روشن است، علمی که اگر خدا بخواهد به هر بنده ای لطف کند، آن علم را روشنگر دل او قرار می دهد و این علم در دل او به جوشش در می آید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیامبر (ص) فرمود تنها این ها هستند که رنگ عوض نمی کنند و همیشه پای کار ایمان و دین می مانند.

حاج قاسم سلیمانی مرد با بصیرت و امیدبخش به ملت‌های مستضعف بود

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در هفته پیش رو مناسبت بسیار مهمی داریم، شهادت سردار دل ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را پیش رو داریم، حاج قاسم مرد بابصیرت، ولایت مدار، معلم استقامت و امیدبخش به ملت های مستضعف دنیا و حتی غیرمسلمان ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اکنون اگر هر کس از هر کجای دنیا به ما گفت شما می گویید اسلام برترین دین است، ما که پیامبر و ائمه شما را ندیده و نمی شناسیم، خروجی این دین چیست؟ اگر ما بخواهیم به چنین افرادی یک نفر را نشان دهیم که انسانی پرورش یافته از دستگاه تربیتی دین ما است، می توانیم با سربلندی و افتخار حاج قاسم سلیمانی را نام ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خدای متعال می فرماید آن هایی که ایمانشان محکم است و کارهای شایسته و تحسین برانگیز از آن ها سر می زند و همیشه دنبال انجام کارهای خوب هستند، محبت این گونه انسان ها در دل همه اهل عالم، حتی غیرمسلمان ها جای می گیرد و همه دوستشان دارند.

وی یادآور شد: حاج قاسم چنین شخصیتی بود، از خدای متعال ملتمسانه می خواهیم روح این مرد بزرگ با ارواح انبیاء، ائمه اطهار (ع)، امام راحل (ره) و شهدا محشور باشد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: روز جهانی مقاومت را در پیش داریم، یک زمان ما فقط حرف از مقاومت اسلامی می زدیم، خیلی دلمان می خواست که شاهد تحقق مقاومت باشیم، بنده به خاطر دارم اگر یک عملیاتی در فلسطین علیه صهیونیست ها انجام می شد، چقدر خوشحال می شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در گذشته مدام می شنیدیم صهیونیست ها بخش دیگری از سرزمین های فلسطین را به نفع خود غصب کرده اند اما اکنون خدا را شاکریم که مقاومت اسلامی روز به روز از نظر جغرافیایی توسعه پیدا می کند و این دشمن را نگران کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: از منظر کیفی یک زمانی مقاومت اسلامی انتفاضه حجاره بود، یعنی فلسطینی ها در یک قسمتی از مقاومت اسلامی فقط با سنگ می توانستند در مقابل صهیونیست ها ایستادگی کنند اما اکنون مقاومت اسلامی قدرت های استکباری را تهدید می کند، آن ها هم به این اعتراف می کنند که مقاومت اسلامی برای ما خطرناک است.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: خدا را برای این همه عزت، اقتدار و قوت ایمانی و میدانی شاکریم و به خدا عرضه می داریم که خدایا بسیار به ما نعمت دادی، تو را شاکریم، بیشتر این نعمت ها را به ما عنایت فرما.

وی خاطرنشان کرد: ارتحال آیت الله علامه مصباح یزدی را پیش رو داریم، این شخصیت بزرگ در روشنگری در میان نسل جوان و جوامع ایمانی بسیار موثر بود، طرح ولایت توسط ایشان پایه گذاری شد، این طرح در کشور اثرگذار شد و در دانشگاه ها بسیاری از جوانان ما تحت هدایت های این طرح راه خود را پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: اعدام صدام را پیش رو داریم، نمی شود گفت او رئیس جمهور عراق بود، باید بگوییم او نوکر و دست نشانده اجانب در عراق بود.

وی تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم فرموده به ستمگران تکیه نکنید، وگرنه آتش می گیرید، قرآن بصیرت بخش و آگاهی بخش است و همه چیز را روشن می کند، کدام آدم است که این معنا را نفهمد؟ حتی افراد بی سواد و دور از سیاست نیز این را می فهمند، خدا به صراحت می گوید که اگر به ظالم تکیه کنید آتش می گیرید.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: به صدام نگاه کنید، صدام به کشورهای سرشار از ظلم و ستم تکیه کرد و مردم ما را مظلومانه به شهادت رساند، در آخر همه دار و ندار او به آتش کشیده شد و توسط همان کسانی که نوکری آن ها را کرده بود کارش به اتمام رسید، این حقیقت قرآن و کلام خداست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همان زمانی که صدام جنایت می کرد، یکی از کارهایش حمله به کویت بود، قبل از حمله صدام، کشور کویت حامی صدام بود و از یکی از مناطق کویت به دزفول و مناطق دیگر کشور ما موشک شلیک می شد، یعنی صدام جزیره بوبیان را با همکاری و همراهی کویت در اختیار گرفته بود.

وی یادآور شد: همان بلا به سر کویت هم آمد، یعنی کویت هم توسط صدام به آتش کشیده شد و وعده خدا تحقق یافت، ما هم هر کجا به یک آدم نااهل و حرام خوار تکیه کنیم و بگوییم فعلا این مشکلات ما را حل می کند، هر کجا به ظالمی تکیه کردیم این آیه جلوی چشم ما بیاید که آتش می گیریم و حیثیت، شرف و آبروی ما به آتش کشیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: خدا را شاکریم که بساط ستمکارانی مانند صدام را برچید و بقیه ستمکاران مانند صهیونیست ها هم حتما به زودی به سرنوشت صدام مبتلا خواهند شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مناسبت دیگری که پیش رو داریم ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف است، وقتی امام (ره) این پیام را توسط عالمی مانند آیت الله جوادی آملی به گورباچف رساندند، زمانی که حضرت آیت الله جوادی آملی بازگشتند، در جلسات خصوصی و عمومی فرمودند بنده وقتی وارد مجلسی شدم که باید نامه را تقدیم گورباچف می کردم، او گمان کرد من مانند یک وزیر امور خارجه پیامی آورده ام که او مطالعه کند.

وی بیان کرد: آیت الله جوادی فرمود من به گورباچف عنوان کردم این نامه یک سیاست مدار معمولی نیست، این نامه کسی است که جانشین پیغمبران خداست، این نامه یک حکیم، عارف و جانشین امام زمان (عج) است، نامه ای است که عطر و بوی کلام انبیاء را دارد، بنابراین من باید این نامه را برای شما توضیح بدهم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ایشان بند به بند نامه امام خمینی (ره) را برای آقای گورباچف توضیح دادند، امام (ره) در آن نامه پیش بینی کرده بودند که از این به بعد باید کمونیسم را در موزه ها مطالعه کرد، آن موقع همه از این صحبت تعجب می کردند و حتی برخی علاقمندان به امام (ره) نیز نگران بودند و می گفتند نکند حرف امام (ره) اتفاق نیفتد! اما این مهم تحقق یافت.

وی تصریح کرد: گورباچف بعدا گفت ای کاش من حرف آیت الله خمینی را به موقع فهمیده بودم، آن زمان دنیا دو قطبی بود، آمریکا و شوروی بودند، سپس دنیا سه قطبی اعم از اسلام، امریکا و شوروی شد، اکنون باز هم دنیا دو قطبی اعم از اسلام و استکبار شده است.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: یعنی مستکبران در یک طرف و همه اسلام در یک طرف قرار دارد و این اسلام است که هر روز موقعیتش قوی تر می شود، قدرتش بیشتر می شود و نفوس و جمعیت های بیشتری را تحت حمایت خود قرار می دهد، خدا را برای همه این نعمت ها شاکریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: یکی دیگر از مناسبت های پیش رو، روز جهاد کشاورزی است، نگهداری زمین های کشاورزی بسیار مهم است، نگذاریم زمین های ما شوره زار شود یا فرونشست آن را تهدید کند، نگذاریم زمین هایمان توسط زمین خواران حیف و میل شود.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از آب را داشته باشیم، اکنون زمان استفاده از شیوه های سنتی آبیاری نیست، به داد خودمان برسیم، قطره های آب را قدر بدانیم، بحران بدی ما را تهدید می کند اما ما حساسیت لازم در مقابل این بحران و خطر کم شدن آب را از خودمان نشان نمی دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: ملتمسانه از خدا می خواهیم که خدایا به کارهای ما نگاه نکن، باران رحمتت را از ما دریغ مدار، اما در عین حال مسئولان و مدیران مربوطه باید خیلی مواظب شرایط نگهداری آب برای کشاورزی، شرب و صنعت باشند.

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان باید در تمام مراحل کشاورزان را حمایت کنند، یعنی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و بعد هم مرحله فروش یا صدور کالاهای کشاورزی به کشورهای دیگر از کشاورزان حمایت کنند.

وی تاکید کرد: یک مطلبی هم جدیدا اتفاق افتاده و نتانیاهوی جلاد مجددا نخست وزیر رژیم سفاک صهیونیستی شده است، البته رژیم سفاک صهیونیستی باید آدم رذل و پستی مانند نتانیاهو نخست وزیرش باشد، لیاقت آن رژیم بهتر از آن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: با تمدید نخست وزیری نتانیاهو اقدامات مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی بیشتر خواهد شد، برای اینکه نتانیاهو پرونده جامع برای همه جنایات رژیم صهیونیستی است، اگر این فرد سفاک کنار می رفت و چهره جدیدی می آمد ممکن بود مقاومت کمی سست شود.

دولت جدی‌تر به معیشت و سفره مردم بپردازد

وی اظهار کرد: به دولت کریمه خداقوت می گوییم، دولت سختی های زیادی را پشت سر گذاشته و می گذارد، هر ماه میلیاردها تومان بدهی گذشته را می پردازد، این کار سختی است اما در عین حال از دولت به خاطر مسئولیتی که پذیرفته، انتظار داریم خیلی جدی تر به امر معیشت و سفره مردم بپردازد و ان شاءالله حال دولت و مردم بهتر شود، زحمات دولت را قدر می دانیم اما مطالبه مردم را هم مطرح می کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: یکی از موضوعات دیگر، موضوع عفاف و حجاب است که بسیار برای آن اهمیت قائل هستیم، علی الخصوص در ادارات دولتی، فضاهای آموزشی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش حجاب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: از همه امت اسلام در جغرافیای استان قزوین و استان های دیگر تشکر می کنیم به خاطر این حضور به جا که برای قدردانی از شهدای مظلوم داشتند، شهدایی که پس از ده ها سال استخوان هایشان پیدا شده است و مهمان استان های ما شدند و به جامعه ما معنویت بخشیدند، امیدواریم ارواح این شهدا با ارواح انبیاء محشور شود و از مردم نیز به خاطر این حضور گسترده قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha