دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه

حوزه / نماینده ولی فقیه در سپاه چهارمحال وبختیاری گفت: اغتشاشات اخیر بخاطر عدم آشنایی جوانان با مهدویت بود و اگر ولایت، امامت و امر ولایت‌فقیه برای جوانان تبیین و گره‌های ذهنی آنان باز شود، بسیاری از مشکلات نیز حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید امان‌الله حسینی‌صدر نماینده ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، اظهار داشت: ترویج بحث مهدویت در نیروهای مسلح یکی از مسائل مهمی است که همیشه در نشست‌های تخصصی به خصوص در ماه شعبان و رمضان انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه چهارمحال وبختیاری، افزود: بنیاد مهدویت گام‌های خوبی در راستای ترویج فرهنگ مهدویت برداشته اما وضع جامعه نشان می‌دهد که اقدامات انجام شده پاسخ‌گوی همه شبهات در عصر حاضر نیست.

وی افزود: یکی از مهمترین گره‌های ذهنی دانش‌آموزان مهدویت است که از نوع سوالاتی که پرسیده می‌شود مشخص است، کارهای انجام شده نتوانسته اغنای لازم را در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی‌صدر افزود: متأسفانه روحانیون نیز آموزش تخصصی در این زمینه را ندیده‌اند و گاهی برای انتخاب سخنران قوی در مراسمات به مشکل بر می‌خوریم.

وی ادامه داد: انتقادی به رویه حاکم در دانشگاه‌ها وجود دارد، زیرا کتاب هر نویسنده‌ای را تدریس می‌کنند، اما کتاب «ولایت‌فقیه امام» در این مکان مظلوم واقع شده و تدریس نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه چهارمحال وبختیاری، با بیان اینکه روحانیون باید مهاجرت به بلاد و ترویج مهدویت را آغاز کنند، گفت: اغتشاشات اخیر بخاطر عدم آشنایی جوانان با مهدویت بود و اگر ولایت، امامت و امر ولایت‌فقیه برای جوانان تبیین و گره‌های ذهنی آنان باز شود، بسیاری از مشکلات نیز حل می‌شود.

وی بیان داشت: در نظر داریم در شعبان برنامه ویژه‌ای برای جوانان و یاران امام زمان(عج) برگزار کنیم که صرفا برگزاری جلسه نباشد و از محتوای غنی برخوردار باشد، البته هنوز در نحوه اجرای آن به توافق نرسیده‌ایم.

گفتنی است ارائه گزارش اقدامات آموزش و پرورش در حوزه مهدویت در مدارس و اقدامات انجام شده در صدا و سیما از دستورات دیگر این جلسه بود که توسط مسئولان مربوطه مطرح شد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha