دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آرم جامعه مدرسین

حوزه/ ایمان، بصیرت و داشتنِ عمل صالح انقلابی؛ شرایط نزول نصرت الهی را فراهم می‌کند. «وَکانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ» وعده‌ی تخلف ناپذیری است که محقق خواهد شد و کشور را به سمت قله‌های عزت و اقتدار خواهد رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه جامعه مدرسین در گرامیداشت حماسه ۱۹ دی مردم قم به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

قیام مردم قم در نوزدهم دی ماه سال ۵۶ در محکومیت هتک حرمت به مرجعیت به عنوان نماد دین، یک خیزش هوشیارانه و مؤمنانه بود که منشأ تحولات بزرگی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی شد. یوم الله نوزدهم دی؛ پیام دشمن شناسی، غیرت دینی و عمل به هنگام را در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت کرد و ایران قوی امروز، تجلی موفقیت آن حضور بصیرانه و آگاهانه است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت نام و یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای قیام خونین نوزدهم دی، بر تبیین محتوای قوی و منطق محکم و غنی انقلاب اسلامی تأکید می ورزد و اعلام می کند:

۱ تبیین مفاهیم عمیق اسلامی و ترویج و تقویت معرفت دینی، سدی مستحکم در برابر سیل شبهات و جعلیات مزدوران رسانه ای دشمن است. «وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه» این فراز از وصیت امیرالمؤمنین -علیه السلام- ما را به جهاد تبیین فرا می خواند و مردم قم و حوزه‌های علمیه که از پیشکسوتان و پیشتازان جهاد فی سبیل الله هستند در این میدان مبارزه نیز، راه امام خمینی -قدس سره- و شهدای نوزدهم دیماه را ادامه خواهند داد.

۲ در جنگ_ترکیبی دشمنان؛ هدف، دور کردن مردم از اسلام و انقلاب است. وحدت و یکپارچگی ملت ایران سال هاست این توطئه دشمنان را ناکام گذاشته است. مردم، با استقامت در مسیر انقلاب اسلامی و با عملِ صالحِ پشتیبانی از «ولایت فقیه» و تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب -مدظله العالی-، هویت اصلی انقلاب یعنی اسلام را صیانت و پاسداری کرده اند و هیچ گاه مشکلات اقتصادی و دغدغه های به حق معیشتی، آنان را از صبر و استقامت در این راه باز نداشته است. اسلام خواهی و توجه به معنویت، حبل المتینِ ملت ما بوده است و فشار حداکثری علیه ملت ایران برای شکستن همین روحیه دینداری و خدا پرستی است.

۳ مواجهه‌ی هوشمندانه با تهدیدها و مهار آن‌ها و همچنین مدیریت معقول و حکیمانه‌ی امور فرهنگی و اقتصادی باید خنثی کننده هجمه‌های دشمنان باشد. امروز جنگ روایت‌ها، خانواده و افکار و اندیشه، افراد را زیر حملات سنگین شبهه و دروغ برده است. ناامید سازی مردم، القای ناکارآمدی و همچنین بزرگ نمایی ضعف‌ها و کوچک نمایی پیشرفت‌ها، از برنامه‌های دشمنان است که متولیان و مسؤولان باید با بازآرایی و بازآفرینی برنامه‌ها، بسترها و منافذ آسیب‌زا را اصلاح کنند.

۴ ایمان، بصیرت و داشتنِ عمل صالح انقلابی؛ شرایط نزول نصرت الهی را فراهم می‌کند. «وَکانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ» وعده‌ی تخلف ناپذیری است که محقق خواهد شد و کشور را به سمت قله‌های عزت و اقتدار خواهد رساند. کسانی که از مجاهدت در راه اهداف انقلاب اسلامی شانه خالی می‌کنند و با انتقادهای غیر منصفانه و دارای مخرج مشترک با دشمن، بر پیکره نظام اسلامی زخم می‌زنند؛ بدانند این پرچم در اهتزاز باقی خواهد ماند و اگر در همراهی با صدای حقیقی مردم که همان حرکت در مسیر اراده الهی است؛ سستی و غفلت کنند در غبار فتنه‌ها اسیر حیرت و سرگردانی خواهند شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha