سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 1065985
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
حجت الاسلام خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اگر در جنگ ترکیبی دشمن با اخلاص و توکل فعالیت کنیم، به‌طور حتم پیروز خواهیم شد، گفت: ورود به این عرصه با وجود همین امکانات کم نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در نشست مشترک با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، عضو هیئت‌علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به حجم زیاد پیشرفت‌های نظام اسلامی ایران با وجود دشمنی‌ها و فشارهای زیاد از سوی غرب، گفت: این امر با وجود رهبری مثل آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، سرمایه‌ای مهم است و ازاین‌رو باید موضوع جهاد تبیین جدی گرفته شود تا در مقابل ایجاد ناامیدی از سوی دشمن به امیدآفرینی اقدام کرده باشیم.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب که از واژه «جهاد» استفاده کرده‌اند اشاره و ابراز کرد: اگر دقت کنیم و خطر را به‌واقع درک کرده باشیم باید برنامه‌های روزمره را تغییر داده و تحولی در خود ایجاد کنیم و بدانیم که در جنگ عظیمی هستیم که باید نسبت به آن اقدام کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اگر در جنگ ترکیبی دشمن با اخلاص و توکل فعالیت کنیم، به‌طور حتم پیروز خواهیم شد، گفت: ورود به این عرصه با وجود همین امکانات کم نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان مثالی در این زمینه به قدرت رسانه‌ای شبکه المنار در دوران جنگ علیه لبنان در جبهه مقاومت اشاره و ابراز کرد: در عین تحریم‌ها علیه این شبکه، اثرگذاری خوبی ایجاد شد و در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ بیشترین سؤالات جوانان عرب نسبت به توفیقات شیعه در جبهه مقاومت بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط افزود: باید با اراده قوی به جهاد تبیین بپردازیم تا آینده‌سازی و توجه به سرمایه‌های اجتماعی و رشدهای اقتصادی و... به‌خوبی انجام شده و رو به جلو حرکت کند.

نخبگان حوزه علمیه خراسان آماده همکاری با مجلس شورای اسلامی هستند

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ارزشمند نخبگان و نیروی انسانی در حوزه علمیه خراسان گفت: حضور افراد متخصص و دارای استعداد زیاد در خراسان، فرصتی مغتنم است و این نخبگان می‌توانند با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان به طرح‌های خوبی که در حوزه علمیه خراسان نسبت به مسائل اجتماعی در حال اجرا است اشاره کرد و گفت: در این عرصه نیز آماده همکاری با مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های آن هستیم.

وی به حل مسائل در برنامه‌ریزی‌های ناظر به مشکلات منطقه هر مدرسه علمیه در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: باید بر اساس اقتضائات و شرایط نیروی انسانی هر منطقه تلاش‌هایی صورت گیرد که ازاین‌رو نسبت به تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در خود منطقه تأکید می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha