سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسن خیری

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاداسلامی قم با تاکید کانون خانواده به عنوان مهمترین مرکزرشد انسان افزود: آسیب های اجتماعی ما از زمانی ناشی می شود که خانواده ها از هم پاشیده شدند، لذا باید موضوع خانواده درکانون سیاستگذاری ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاداسلامی قم درجمع دانشجویان شرکت کننده درکارگاه آمادگی برای حضور درکرسی های آزاداندیشی درسخنانی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام اظهارکرد: بندگی خداموجب آزادگی است لذاآزادگی متوقف بردینداری نیست و یک موضوع فطری است.

وی شبکه مفهومی آزادی را براساس آموزه های دینی برشمردوافزود: آزادی ازیک شبکه مفهومی ازعبودیت،تکامل انسانی،عزت،عدالتخواهی،جوانمردی ،اخوت و نصییحت تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خیری با اشاره به اینکه انسان خلیفه خداست بیان کرد: انسان خلیفه الله است واین بدان معناست که انسان مسئولیت دارد لذا انسانیکه جانشین خداوند است نسبت به امانت هاتعهد دارد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی قم بابیان اینکه خلیفه خدابودن مارابه آزادی می رساندگفت: انسانی که مسئولیت داردوامین است باید نسبت به دیگران آزادی داشته باشد لذا روح مسئولیت به آزادی ختم می شود.

وی بااشاره به اینکه درآموزه های دینی برای تلاش انسانها موضوع جهاد تعریف شده است تاکیدکرد: انسان بی تفاوت جانشین خدا نیست لذا درجهاد باید ابتدا خودسازی وجهاد اکبرکه مبارزه با نفس است وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خیری بااشاره به روایتی ازامام صادق علیه السلام خصلتهای پنجگانه انسان راوفاداری،تدبیر،حیا،حسن خلق و آزادگی برشمرد.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی یک پیچ تمدنی است که یک نظام معنایی را درعالم معناکرده است افزود: بعد از انقلاب اسلامی بهترین الگودرجهان؛ انقلاب اسلامی ایران است.
 
رئیس دانشگاه آزاداسلامی قم با بیان اینکه همه ما فطرت انسان شدن داریم افزود: انسان وقتی به دنیا می آید با خودش سرمایه فطرت دارد لذا فطرت درذات انسان وروح الهی است که قابلیت انسان شدن آدم ها را درخود دارد.

وی افزود: انسان برای اینکه آدم شود و صفات خدایی داشته باشد باید فطرت بالقوه خود را بالفعل تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین خیری  با بیان اینکه فطرت در لغت به معنای شکافتن است گفت: فطرت وقتی تحقق پیدا می کند که انسان وجود خودش را پرورش دهد.

وی با بیان اینکه فطرت برخلاف غریزه نیاز به باغبان دارد تا پرورش دهنده باشد افزود: خداوند متعال و پیامبر«ص» باغبان ما انسان ها هستند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی قم با تاکید کانون خانواده به عنوان مهمترین مرکزرشد انسان افزود: آسیب های اجتماعی ما از زمانی ناشی می شود که خانواده ها از هم پاشیده شدند، لذا باید موضوع خانواده درکانون سیاستگذاری ها قرارگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha