سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام فصیح نیا

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حل مشکلات کشور با نگاه و بینش انقلابی ممکن است و با تفکر ارتجاعی و عقب گرد نمی توان گرهی را باز کرد و افکار ارتجاعی که همواره در تضاد با تفکر انقلابی بوده انقلاب ها را فرسوده و نابود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه نقده که در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد، به تشریح فرازهایی از صحیفه سجادیه پرداخت و اظهار داشت: عبد مبعث یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و رهبر معظم انقلاب بعثت نبی مکرم اسلام را در راس اعیاد تاریخ بشر عنوان می کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین خصوصیات نبی مکرم اسلام(ص) داشتن اخلاق نیکو دین داری بود، اما بارزترین خصوصیت حضرت درخواست ایشان از خداوند برای رسیدن به مقام عبودیت الهی است.

امام جمعه نقده با بیان این که مجالس پیامبر اعظم (ص) سه بهره معنوی، علمی و مادی برای مردم داشت، گفت: بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، تاریخ و سیر بشر را از جاهلیت به سمت حرکت در مسیر انسانی و الهی تغییر داد و ایشان به عنوان انسان کامل الگوی همه بشریت هستند .

وی افزود: خداوند متعال با بعثت انبیای الهی خواست به انسان بفهماند که عقل به تنهایی نمی تواند انسان را به سعادت ابدی برساند بلکه وحی باید در کنار عقل باشد و از فواید دیگر فوائد بعثت ، تزکیه و تربیت بشر توسط پیامبر است و سلمان ها و ابوذر ها در این مسیر به اوج بندگی خداوند رسیدند.

حجت الاسلام فصیح نیا در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز اشاره کرد و بیان داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حل مشکلات کشور با نگاه و بینش انقلابی ممکن است و با تفکر ارتجاعی و عقب گرد نمی توان گرهی را باز کرد و افکار ارتجاعی که همواره در تضاد با تفکر انقلابی بوده انقلاب ها را فرسوده و نابود کرده است و در نقطه مقابل افراد انقلابی همواره کشور را در سیر و مسیر پیشرفت قرار داده اند و دشمن نیز از این مسئله می ترسد.

وی خاطرنشان کرد: افکار انقلابی برگرفته از تفکر دینی است که فرد برای طی مسیر باید با تقوای سیاسی و اجتماعی وارد میدان خدمت به مردم شود.

امام جمعه نقده با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: عده ای سال ها نان انقلاب را خورده اند و امروز که بازنشسته شده اند در میادین انقلاب حضور ندارند و برای این امر هیچ عذری پذیرفته نیست و نقده شهر دارالمجاهدین و خط مقدم جبهه مبارزه انقلابی است و مسئولین باید به این امر توجه جدی داشته باشند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha