یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید حجت الاسلام والمسلمین مقبول از خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مقبول حسین علوی رئیس مرکز افکار اسلامی انگلیس از خبرگزاری حوزه بازدید و با بخش زبان اردو خبرگزاری حوزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مقبول حسین علوی، رئیس مرکز افکار اسلامی انگلیس، در حاشیه سفر به ایران از خبرگزاری حوزه بازدید و در گفت‌وگو با بخش زبان اردوی خبرگزاری اظهار داشت: امروزه رسانه ها برای جلب مخاطبان خود، رقابت شدیدی با همدیگر دارند و متأسفانه این رقابت باعث خبرسازی و پنهان کردن حقایق می شود. در چنین زمانی اخباری که از طریق حوزه نیوز به ما می رسد راضی کننده است. حوزه نیوز به یک منبع قابل اعتماد و اطمینان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت رسانه و اثرگذاری آن در عصر حاضر گفت: عصر حاضر را می توان عصر رسانه نامید. امروزه رویداد کوچکی که در هر گوشه ای از جهان رخ می دهد می توان به راحتی از آن آگاه شد و از زمانی که شبکه های اجتماعی وارد این دنیا شده اند، موقعیت ها و اتفاقات جهان تغییر کرده است.

رئیس مرکز افکار اسلامی انگلیس خاطر نشان کرد: حوزه نیوز بستر بسیار خوبی است که از آن می توان همه دنیا را از اوضاع و احوال و وقایع جهان تشیع به ویژه احوال و خدمات علما حاضر و گذشته آگاه ساخت. این کار هم خدمت به دین است و هم جذب و تشویق شیفتگان به دین را در پی دارد. امروزه از طریق همین رسانه ها و شبکه های اجتماعی شبهات مختلفی در جامعه ایجاد می شود. دشمن تلاش می کند اذهان عموم مردم به ویژه جوانان با طرح های مختلف قبیل محدود کردن علما به مسجد و منبر، مخدوش شود و مردم را از علما دور نگه دارد.

تصاویر: بازدید رئیس مرکز افکار اسلامی انگلیس از خبرگزاری حوزه

وی در ادامه افزود: از طریق این تریبون سطح آگاهی و شعور مردم بیشتر شده و ضروری است که اهداف و نتایج انقلاب اسلامی ایران تبیین شود. چگونه خمینی بت شکن در شهری کوچک مانند قم مستقر شد و اسلام را در دنیا گسترش داد و امروز شاهد چهل و چهارمین سالگرد آن هستیم. سالها است که جمهوری اسلامی با تمام قدرت در حال فعالیت است و چهره واقعی اسلام و تشیع را به تمام دنیا معرفی می کند.

حجت الاسلام مقبول حسین علوی تأکید کرد: تا حد امکان باید خدمات علمای مناطق دوردست که با اخلاص به خدمت دین مشغول هستند برجسته شود، زیرا علما قشری هستند که مردم با زحمات و خدمات آنان ناآشنا هستند.

وی به بازدید هیئت همراه خود از اروپا که به ایران آمده اند، از مکان هایی مانند بیت امام (ره)، مسجد امام حسن عسکری (ع) و مزار شیخان اشاره کرد و گفت: در هنگام بازدید با معرفی کامل دانشمندان، خدمات ارزنده آنان را نیز بیان کردم و شاهد شگفتی و خوشحالی فراوان آنان بودم.

وی به نقش و اهمیت رسانه در تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: اهمیت رسانه در این دوره زمانی بسیار زیاد است و این موضوع از هیچ کس پنهان نیست. شاهد هستیم که برخی از کشورها، با کمک رسانه ها همه دنیا را کنترل می کنند. متأسفانه به نظر می‌رسد رسانه های امروزی از ضعف های مردم سوء استفاده می کنند، بنابراین در چنین شرایطی مسئولیت حوزه نیوز بیشتر می‌شود که خبرهای واقعی را از طریق این خبرگزاری به مردم برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha