دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اولین دوره آموزشی منطقه ای «جهادگران حوزوی»، استانهای غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: در دوران کرونا طلاب جهادی عَلَم کار را بر دوش گرفتند و آبرومندانه در بیمارستانها و توزیع کمک مؤمنانه درخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی امروز در جمع «جهادگران حوزوی» شرکت کننده در اولین دوره آموزشی منطقه ای استانها غربی، گفت: جهاد در حقیقت با شکل گیری اسلام ، یک معنای خاص پیدا کرد و علاوه بر آن معنای خاص ، دارای قداست گردید.

وی با بیان اینکه در ادبیات دینی ما جهاد به هر کاری گفته نمی شود، گفت: جهاد کوشش توأم با فداکاری است؛ یک وقت بخشش مال و یک وقت بذل جان است و جهادگر در قبال آن مزدی مطالبه نمی کند.

وی تصریح کرد: اصولا اسلام با جهاد شروع شد، با جهاد پیش رفت و با جهاد تعالی و تکامل پیدا کرد و قطعا با جهاد تداوم پیدا می‌کند، تا به قله های آرمانی برسد.

این استاد حوزوی گفت: از بدو دعوت پیامبر(ص) اقدامات حضرت تماما جهادی بود. روحیه جهادی پیامبر(ص)، در وجود ائمه اطهار(ع) رشد کرد و علماء، شیعیان ناب و خالص و امروز طلاب وامدار آن هستند.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه نیروهای انقلابی با تأسی به روحیه جهادی ائمه(ع) برای محرومان و مستضعفین مفید فایده هستند، گفت: نیروهای انقلابی با انجام خدمات جهادی و صادقانه، سنگ بنای «جهاد سازندگی» را گذاشتند و برق، آب، بهداشت و جاده را به نقاط محروم رساندند.

وی خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس که در حقیقت یک جنگ جهانی بود، همین روحیه جهادی در شیر مردان بسیجی به اوج خود رسید و با اطاعت از امام راحل پوزه جبهه باطل را به خاک مالیدند.

حجت الاسلام ایرانی با بیان این که طلبه جهادی باید متصف به زی طلبگی، اهل علم و در یک جمله الگوی سایر طلاب باشد، گفت: در دوران کرونا طلاب جهادی عَلَم کار را بر دوش گرفتند و آبرومندانه در بیمارستانها و توزیع کمک مومنانه درخشیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha