دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده

حوزه /حجت‌الاسلام آزموده گفت: بی‌تردید مسئله مسمومیت دانش آموزان، قوی‌تر از جنگ ترکیبی چندوجهی پاییز امسال نیست و فتنه‌گران خارجی و داخلی بازهم رسوا و دستپاچه و آشفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای ستاد نماز جمعه استان با اشاره به مسمومیت‌های دانش آموزان، اظهار داشت: طبعاً موضع‌گیری ائمه جمعه در این میان از حساست ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: قطعاً اظهارنظر دقیق درباره ریشه حادثه از آنجا که نیاز به تخصص لازم دارد باید صرفاً متکی بر داده‌های خبری نهادهای رسمی ذی‌ربط مانند وزارت بهداشت و درمان باشد.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: برخی جریان‌ها، خواسته و ناخواسته با مطرح کردن ادعاهای اثبات نشده و بعضاً مشکوک، مبنی بر عوامل ماورایی و امثال آن، بر مسمومیت فضای ذهنی مردم می‌افزایند که با این نوع مواضع باید هوشمندانه برخورد کرد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است سوءاستفاده دشمن از فضای پدید آمده و موج‌سواری‌های شیطانی است لذا باید از موضع‌گیری علیه مسئولان درحالی‌که در میدان مقابله و در وسط میدان جنگ هستند پرهیز شود.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: بی‌تردید مسئله مسمومیت دانش آموزان، قوی‌تر از جنگ ترکیبی چندوجهی پاییز امسال نیست و فتنه‌گران خارجی و داخلی بازهم رسوا و دستپاچه و آشفته می‌شوند.

وی با تأکید بر وظایف طلاب و روحانیان در مواجهه با مسمومیت ترکیبی اخیر، خاطرنشان کرد: طلاب همچنان که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند، نباید از واجب فوری «جهاد تبیین» غفلت کنند.

وی افزود: طلاب و روحانیان باید با تبلیغ چهره به چهره بین مردم، با تبیین بین اقوام و دوستان، خط عملیاتی دشمن و اهداف شوم آن‌ها را تبیین کنند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: طلاب و افرادی که تریبون دارند، باید بیش از گذشته مراقب مواضع خویش بوده و مراقب باشند با حرف‌های یأس آلود، دشمن را در نیل به اهدافش یاری نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِين! CA ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    تلاش ها و مجاهدت های موفق سربازان گمنام امام زمان(عج) ادامه دارد! بیانیه شماره ۴ (۲۰ اسفند ۱۴۰۱) وزارت کشور (https://dolat.ir/detail/408357)(https://hawzahnews.com/xc96G):«﷽. 🔺۱. طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان وخراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر ومورد تحقیق قرارگرفتند. بررسی اولیه نشان می‌دهد: ◉الف، تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس وتحت تاثیر فضای روانی ایجادشده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… زده‌‌اند که ضمن تذکرلازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تاحصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد. ◉ب، در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت درمردم ودانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس وایجاد بدبینی نسبت به نظام وجوددارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین و.. مورد تحقیق و بررسی است. 🔺۲. لازم است تاکید شود به دلیل سوء استفاده معاندین از این قبیل اقدامات که متفاوت با گذشته است، دانش‌آموزان از انجام آن اکیدا خوداری کنند زیرا ابلاغ شده است برابر قوانین توسط مراجع ذی ربط با فرد خاطی برخورد شود. 🔺۳. خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخداد‌های مدارس روند کاهشی چشمگیری را داشته است وگزارشی از وجود دانش آموزان بدحال گزارش نشده است. 🔺۴. همان‌گونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است، فعالیت آموزشی به طور متعارف ومستمر در حال انجام است. به اولیای محترم توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان خود با متولیان امر آموزشی وتربیتی فرزندانتان و در برپایی کلا‌سهای درسی، همکاری کامل داشته باشند. بدیهی است مدیران ومعلمان محترم با دانش آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد. 🔺۵. مراکز فوریت‌های اورژانس دانش‌آموزی به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدین محترم و دانش‌آموزان عزیز آماده پاسخگویی است.»