دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ درس اخلاق در مدرسه علمیه  ولیعصر(عج) رودان

حوزه/ حجت‌الاسلام عدالت گفت : باید کاری کنیم که قلب و جوارح هماهنگ با هم برای خدا کار کند یعنی دل با زبان هماهنگ باشد و عملی که با زبان باشد و حضور قلب نداشته باشد تأثیرگذار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علی عدالت تولیت مدرسه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان رودان شب گذشته در درس اخلاق طلاب این مدرسه، اظهار داشت: دشمنی شیطان یکی از هشدار های است که خداوند متعال در قرآن کریم به انسان می دهد. «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ / ای فرزندان آدم مگر با شما عهد نکرده بودم که شیطان را نپرستید زیرا وی دشمن آشکار شما است.»

وی با بیان اینکه دشمنی انواع و اقسامی دارد، افزود: یک وقتی دشمن مال انسان است که قابل جبران است، از دیگر دشمنی ها مانند دشمنی آبروی انسان است ولی دشمنی شیطان از بالاترین دشمنی ها که سعادت و خوشبختی انسان را هدف قرار می دهد و او را به سوی جهنمی شدن سوق می دهد. «قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ. [شیطان] گفت پس به عزت تو سوگند که همگی را جدا از راه به در می برم»

تولیت مدرسه علمیه ولیعصر رودان (عج) یادآور شد: شیطان دست بردار نیست و تا روز قیامت به دنبال فریب و وسوسه انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عدالت بیان کرد : شیطان برای فریب انسان از راه های مختلفی بهره می برد برخی را با مال، ریاست، جاه و مقام و برخی دیگر را به واسطه اعمال مانند کسی که نماز می خواند ولی اخلاص ندارد و برای مردم نماز می خواند.

وی اظهار کرد : باید کاری کنیم که قلب و جوارح هماهنگ با هم برای خدا کار کند یعنی دل با زبان هماهنگ باشد و عملی که با زبان باشد و حضور قلب نداشته باشد تاثیرگذار نخواهد بود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) درباره شیطان می‌فرماید: «شیطان همانند گردش خون در تن آدمی جریان دارد و این سه دسته از اغوای شیطان در امانند: کسانی که همواره در ذکر و به یاد خدا هستند، کسانی که از ترس خدا گریه می‌کنند و کسانی که در سحرها (در نماز شب) از گناهان استغفار می‌نمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha