دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با اشاره به راه‌های رسیدن به رحمت الهی، گفت: رحم کردن به دیگران، انس با قرآن، صلح ایجاد کردن بین مردم، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و زنده نمودن یاد اهل بیت(ع) با نام گذاری فرزندانمان، موجب رحمت الهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم دعای کمیل آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) لتحر کاشان، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امیدواریم خداوند سال جدید را برای مردم ایران سال امنیت، سلامت، آرامش، ارزانی، فراوانی باران رحمت و خیر و با برکتی قرار دهد.

وی، شعبان و رمضان را ماه‌های رحمت دانست و افزود: بر اساس آیه ۱۵۶سوره اعراف خداوند می‌فرماید عذاب من فراگیر نیست و عذابم را به عده‌ای که می‌خواهم می دهم و رحمت من گسترده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه ۲۲۸ بار در قرآن کلمه رحمت آمده است، ابراز کرد: روایت شده است که وقتی حاجتی داریم با سر به سجده گذاشتن و گفتن هفت مرتبه یا أرحم الراحمین، خداوند حاجت ما را برآورده می‌کند.

وی، به مضرات بداخلاقی اشاره کرد و با بیان اینکه بداخلاقی موجب کوتاه شدن عمر و فشار قبر می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، اگر انسان بداخلاق ۱۰۰ بار در روز کلمه یا رحیم را تکرار کند، خوش اخلاق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با اشاره به راه‌های رسیدن به رحمت الهی، گفت: رحم کردن به دیگران، انس با قرآن، صلح ایجاد کردن بین مردم، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و زنده نمودن یاد اهل بیت(ع) با نام گذاری فرزندانمان، موجب رحمت الهی می‌شود.

این کارشناس مذهبی، بر لزوم اجرای صله رحم در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه ۲۳ آیه در قرآن در رابطه با صله رحم آمده است، یادآور شد: براساس روایات اگر دو نفر با هم قهر باشند، از مسلمانی خارج هستند و موجب کوتاهی عمرشان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، بر لزوم الگوبرداری شیوه و سیره حضرت علی(ع) در رسیدگی به امور مسلمین و رفع مشکلات خانوادها تأکید کرد و خاطرنشان کرد: حضرت امیر(ع) در اصلاح انسان‌های مغرور و رفع مشکلات خانواده‌ها بسیار تلاش می‌کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha