دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یمن

حوزه/ منابع آگاه یمنی به المیادین گفتند که چشم انداز عربستان برای راه حل، بر تمدید آتش بس موجود در یمن برای یک سال دیگر با توافق با صنعا دلالت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، منابع آگاه یمنی به المیادین گفتند که چشم انداز عربستان برای راه حل، بر تمدید آتش بس موجود در یمن برای یک سال دیگر با توافق با صنعا دلالت می کند و نشان می دهد که تقریبا نهایی شده است.

منابع آگاه یمنی امروز جمعه گزارش دادند که عربستان سعودی رئیس و اعضای «شورای رهبری ریاست جمهوری یمن» را در سالگرد اعلام این شورا از ریاض احضار کرده است.

منابع یمنی به المیادین گفتند که ریاض رئیس و اعضای شورای رهبری ریاست جمهوری را در جریان تفاهمات اعلام نشده خود با دولت صنعا قرار داد.

این منابع خاطرنشان کردند که خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، در نشست دیروز خود فرمول راه حل را به رئیس شورای رهبری و اعضای شورا ارائه کرد.

سفیر عربستان در یمن نیز به نوبه خود جزئیات تفاهمات ریاض با صنعا و نتایج آن را به اطلاع رئیس و اعضای شورای رهبری رساند.

این منابع توضیح دادند که تمدید آتش بس با شرایط جدید آن با اعلام رسمی عربستان مبنی بر پایان جنگ و توقف مداخله در یمن به دنبال خواهد داشت.

همچنین این منابع گفتند: پس از اعلام پایان رسمی جنگ، دور رایزنی های یمنی-یمنی تحت نظارت سازمان ملل و حمایت عربستان سعودی آغاز می شود و رایزنی ها به دنبال توافق بر سر مرحله انتقالی برای مدت دو سال است.

منابع یمنی اظهار داشتند: دیدگاه عربستان برای راه حلی مطابق با تفاهماتش با صنعا هنوز در حال بحث و بررسی است، اما تقریبا نهایی شده است.

پیشتر عبدالوهاب محباشی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن تأیید کرده بود که "توافق ایران و عربستان مثبت است و بر پرونده یمن تأثیر خواهد گذاشت".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha