دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست مجمع سرمربیان صالحین ارومیه با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفتمان سازی، تبیین مبانی فکری امامین انقلاب، تبیین و اقناع سازی را از راه های مقابله با غرق شدن جوانان در آشوب ها و فتنه ها عنوان کرد، گفت: نسل جدید قشر استقلال طلب هستند و امر و نهی قبول نمی کنند و باید با آن ها نشست و آن ها را قانع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مجمع سرمربیان صالحین ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از جمله مباحثی که باید در این چند ماه بدان پرداخته می شد و متاسفانه مورد غفلت واقع شد، تحلیل ریشه های اغتشاشات بود و باید راه های مقابله با آن تحلیل و تبیین می شد.

وی افزود: اکثر افراد جامعه به واسطه این که شناخت دقیق از نیازها و اولویت ها ندارند به مسائل به صورت کلیشه ای نگاه می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: ریشه های اغتشاش فقط مسئله زن، زندگی و آزادی نبود بلکه ابعاد متعددی داشت. بسیاری از مردم امروز زیست مجازی دارند و بنیان فکری‌شان از اینترنت گرفته شده و مجموعه بازی های آنلاین در اینترنت تعریف می شود و نوجوانان تا صبح با آن مشغول می شوند؛ روزانه در ایران اکانت های بازی میلیاردها فروش دارد و اساس برخی از این بازی ها برای ایجاد اغتشاشات طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این نوجوانان که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند بیان می کردند؛ می خواستیم تجربه هایی که در بازی های آنلاین و اینترنتی داشتیم در میدان حقیقی اعمال کنم.

حجت الاسلام امامی افزود: دشمن گروه هایی را مشخص کرده تا بررسی کنند که چگونه می توانند برنامه ها و بازی هایی را طراحی کنند که خشونت زا تر باشد و بر نسل جوان و نوجوان اثر منفی بگذارد.

وی با بیان این که بسیاری از مردم امروز به شدت رسانه زده هستند و مطالب را از سلبریتی ها می گیرند، گفت: برخی ها به دلیل این که مطالب خود را از سلبریتی ها می گیرند فاقد اندیشه، منطق و مبانی فکری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از بین بردن ارزش و جایگاه ازدواج و حمله به مبانی دینی از جمله حجاب را از مهم ترین پیام های دریافتی جوانان از سلبریتی ها عنوان کرد و افزود: در این جنگ پیچیده که مخاطبین ما نیازها و اولویت های متعددی دارند، به مطالعه کتاب ها و مطالب روز نیاز داریم و متأسفانه رسانه هایی که مخاطب در اختیارشان هست از پرداختن به چنین مسائل مهمی کوتاهی می کنند.

وی تصریح کرد: باید به زیست مجازی و قابلیت های آن شناخت داشته باشیم و آسیب ها و راه های مقابله با آن را بشناسیم و متأسفانه کسانی که امروز در اثر بی اطلاعی خودشان و تهاجم دشمن آسیب می بینند آن را به نظام ربط می دهند و همین امر را مقدمه مقابله با نظام می دانند.

حجت الاسلام امامی گفتمان سازی، تبیین مبانی فکری امامین انقلاب، تبیین و اقناع سازی را از راه های مقابله با غرق شدن جوانان در آشوب ها و فتنه ها عنوان کرد، افزود: نسل جدید قشر استقلال طلب هستند و امر و نهی قبول نمی کنند و باید با آن ها نشست و آن ها را قانع کرد.

وی تاکید کرد: فتنه گران و اغتشاشگران بعد از شکست شان در سال ۱۴۰۱ برای فتنه و اغتشاش های آتی در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی می کنند و باید امروز با حضور در مدارس، دانشگاه ها و حتی مساجد پای صحبت های جوانان و نوجوانان بنشینیم و شبهات ذهنی آن ها را برطرف کنیم و امروز به شدت نیاز داریم حرف دل جوانان را بشنویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، اظهار کرد: باید روی گروه های همسال سرمایه گذاری داشته باشیم که تأثیر این گروه ها بر هم سن و سال های خود بیشتر از معلم و پدر و مادر است و برای اقناع جوانان از یک نقطه ای شروع کنیم و اگر در تبیین کوتاهی کنیم و گره های ذهنی جوان و نوجوان را باز نکنیم، آن ها با الهام گرفتن از ماهواره و فضای مجازی وارد فضای حقیقی شده و دست به کارهای خلاف شئون انسانی می زنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha