سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که برنامه ۵ ساله باید طبق برش های استانی و در زمان مشخص طبق برنامه ریزی دقیق اجرایی شود، گفت: ما در این برنامه باید با گام های محکم و مناسب حرکت کنیم و آهنگ حرکت ما متناسب با کل کشور باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه خواهران که امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در سالن شهید سلیمانی ستاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز به کار کرد، با اشاره به بازتأسیس یکصد سالگی حوزه های علمیه و نقش حوزه و روحانیت در دینداری مردم، اظهار داشت: حوزه های علمیه مهم ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) ایفا کردند.

وی افزود: حوزه علمیه توانست در سایه حمایت های نظام اسلامی به رشد، بالندگی و شکوفایی برسد و بتواند آینده خود را طراحی و ترسیم کند و امروز برنامه ۵ ساله پیش روی حوزه های علمیه خواهران قرار دارد تا بتوانیم به سمت افق روشن حرکت کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که برنامه ۵ ساله باید طبق برش های استانی و در زمان مشخص طبق برنامه ریزی دقیق اجرایی شود، ادامه داد: ما در این برنامه باید با گام های محکم و مناسب حرکت کنیم و آهنگ حرکت ما متناسب با کل کشور باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ متعهدیم نظام جامع تعلیم و تربیت را به نهادهای بالادستی ارائه کنیم و تحقق این نظام در گرو همکاری همه جانبه همه اضلاع حوزه های علمیه خواهران شامل ستاد مرکز، مدیریت های استانی و مدارس علمیه امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل بیان داشت: اگر در برنامه ۵ ساله شروع خوبی داشته باشیم و سال اول را به خوبی اجرایی کنیم می توانیم سال های بعد را نیز قوی تر پیش ببریم و در راستای افق تعیین شده حرکت کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ضرورت انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: اگر نظام بخواهد انقلابی بماند حوزه باید انقلابی بماند و این با عمل و حضور در میدان میسر خواهد شد و نیازمند برنامه ریزی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت: باید تمام تلاش خود را در جهت تعالی حوزه های علمیه خواهران و تربیت طلاب موفق به ویژه در سطوح ۳ و ۴ داشته باشیم تا هم رشد علمی حوزه های علمیه شتاب پیدا کند و هم ماحصل خروجی حوزه بانوان توانمند و عالمه باشند.

گفتنی است: نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه خواهران از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مدت ۳ روز در قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha