دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه انقلابی حوزه ای مردمی است و دارای روحیه خدمت است و این را در ایام کرونا هنگامی که برادر در کنار برادر بیمار خود نمی ماند، نشان داد؛ اگر مردم می خواهند حوزه انقلابی را بشناسند باید در سیل، زلزله و کرونا بشناسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عصر امروز در اختتامیه همایش «حوزه انقلابی،حوزه منتظر» که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی های آیت الله ایمانی(ره) اظهار کرد: آیت الله ایمانی به دنبال تحول و ایجاد حرکت جدید در حوزه های علمیه بود؛ در مقابل دشمن نیز نترس بود و با قامتی استوار پای انقلاب و نظام ایستاد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اینکه بزرگداشت آیت الله ایمانی بهانه ای برای برگزاری همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» شده است، کار بسیار ارزشمندی است، چرا که ایشان محصول حوزه انقلابی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور درباره حوزه انقلابی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از واژه حوزه انقلابی نام برده اند؛ این تعبیر بسیار جالب است و یک حرکتی در حوزه علمیه پدید آمد که اساسا این حوزه انقلابی دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی است؟.

وی به ویژگی های «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان حوزه زیربنای حوزه انقلابی را این می دانند که حوزه انقلابی حوزه ای است که معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری و پاسخگو به نیازها است؛ حوزه انقلابی و طلبه در تراز انقلاب باید این زیر ساخت ها را داشته باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه انقلابی حوزه ای است که به مبانی فکری انقلاب و پاسداری از این شجره طبیه و ولایت فقیه معتقد و ملتزم است؛ نمی شود حوزه و طلبه ای داشته باشیم که به مبانی فکری انقلاب معتقد نباشد و خود را ملزم به پاسداری از حرکت انقلابی نداند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلبه انقلابی طلبه ای است که خود را در مقابل نظام اسلامی مسئول می داند، در برابر نفوذ دشمن و حراست از انقلاب حساس است، و به عنوان یک دیده بان بیدار رصد می کند که کجاها نسبت به انقلاب و حوزه دشمن قصد نفوذ دارد.

به گفته آیت الله حسینی بوشهری، حوزه انقلابی عالمی را پرورش می دهد که برخوردار از فضل علمی و انقلابی است و طلبه ای را پرورش می دهد که دارای بصیرت و روشن بینی است؛ حوزه انقلابی اهل فکر و اندیشه، زمان شناس و برخوردار از روحیه حمایت و دفاع از انقلاب است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: حوزه انقلابی حوزه ای مردمی است و دارای روحیه خدمت است و این را در ایام کرونا هنگامی که برادر در کنار برادر بیمار خود نمی ماند، نشان داد؛ اگر مردم می خواهند حوزه انقلابی را بشناسند باید در سیل، زلزله و کرونا بشناسد.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: حوزه انقلابی دارای انسجام است و تک‌رو نیست به همین دلیل دنبال نتیجه است؛ حوزه انقلابی صبور و شکیبا است و در برابر مشکلات می ایستد و امید را برای دیگران زنده می کند و امیدوار به آینده و اهل توکل و توسل به اهل بیت(ع) است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: حوزه انقلابی انتظار را انتظار مثبت معرفی می کند یعنی حرکت در جهت بستر سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج)؛ جامعه باید در انتظار آینده ای روشن باشد.

وی آسیب هایی که متوجه حوزه انقلابی است را مورد توجه قرار داد و پیداش روحیه یاس و ناامیدی را از آسیب ها برشمرد و گفت: مشکل وجود دارد و منحصر به زمان نیست، چرا که دشمنان همیشه در مقابل جبهه حق کارشکنی می کنند؛ روحانیت را باید ادامه دهنده مسیر اهل بیت(ع) بدانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha