دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: فتح خرمشهر آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد و در واقع پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل‌بسته بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی، امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: شخصیت والای حضرت معصومه (س) باید الگوی همه زنان ما باشد و از ویژگی‌های شاخص ایشان می‌توان به عالمه، عاقله، عارفه، بصیره و مجاهده اشاره کرد، و همنی عوامل سبب شده که بعد از امام رضا (ع) برترین فرزند امام کاظم (ع) شناخته شوند.

وی گفت: عالمه بودن و همراهی ایشان با امام‌زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی حضرت معصومه (س) است که نه‌تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایت‌مداری باید از ایشان الگوبرداری کنند.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد ساخت و رژیم صدام پس از تحمل این شکست، در تمامی طول جبهه‌های نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد.

وی با بیان اینکه آزادی خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود، افزود: این پیروزی آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد و در واقع پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل‌بسته بودند.

حجت الاسلام جلالی به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین منطق مقاومت اشاره کرد و گفت: مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرفی در مقابل تهدید و زورگویی بوده و برخلاف تسلیم، موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وعده الهی در قرآن این است که طرفداران حق، ممکن است قربانی بدهند؛ اما پیروز نهایی هستند، افزود: دشمن نمی‌خواهد ایرانیان احساس غرور ملی و هویت انقلابی داشته‌اند و لذا سخت‌ترین خبر برای آنها خبر قدرت و اقتدار فرزندان ایران است.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: باید تلاش کنیم، اخبار اقتدار و بازدارندگی ایران انقلابی مانند حکایت دریانوردی ۷۰ هزار کیلومتری گروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش انقلابی جمهوری اسلامی به گوش همه مخاطبانمان برسد.

وی با بیان اینکه این حرکت شجاعانه دلیرمردان گروه ۸۶ یک پیروزی راهبردی برای نیروهای مسلح و یک نقطه عطف در صنعت دریانوردی ایران است، تصریح کرد: این همان نکته مهمی است که فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت که؛ فقط یک کشور ابرقدرت می‌تواند چنین کاری را انجام دهد و ایده مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از فرمان رهبر انقلاب، مبنی بر لزوم انجام دریانوردی‌های طولانی‌مدت ناشی می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه در مسیر رسیدن به اهداف بلند و فتح قله باید خطرات را پذیرفت و از آن نهراسید، بیان داشت: ایران قوی در همه ابعاد با تکیه با علم بومی و صنایع بومی و خودی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر شدنی بوده و ناوشکن دنا نماد تحقق این نگاه است.

وی افزود: با ناوشکن دنا، پیام‌های راهبردی ایران به جهان خصوصاً دشمن ارسال شد و آنان فهمیدند، ایران در وعده‌ها صادق و ثابت‌قدم و استوار بوده و از مواضع به حق خود عقب نخواهد نشست.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ پنج‌روزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد با فضاسازی‌های رسانه‌ای، خود را پیروز جنگ پنج‌روزه اخیر نشان دهد، درحالی‌که اوضاع‌واحوال داخلی فلسطین اشغالی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: نسل جدید مقاومت و قیام مسلحانه در کرانه باختری نیز نشان می‌دهد که نسل جدید فلسطین بسیار باورمندتر و فداکارتر از نسل‌های پیشین خود است و لذا با ترور رهبران مقاومت باید منتظر زایش رهبران قدرتمندتر و باورمندتر از گذشته بود و بی‌تردید این سیاست جنایت‌کارانه ترور شکست‌خورده و دقیقاً ضد اهداف دشمن صهیونیستی خروجی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha