سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
هواپیمای جت ایرانی

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو به خیابان ها ریختند

همزمان با دور نهایی تصویب پیش نویس بودجه جدید رژیم صهیونیستی، هزاران نفر در اراضی اشغالی نسبت به محتوای آن اعتراض کردند.کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی دور نهایی تصویب پیش نویس بودجه جدید این رژیم را در واپسین ساعات روز سه شنبه آغاز کرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موافقت کنست با پیش نویس بودجه ابراز اطمینان کرد. این در حالی است که هزاران صهیونیست در قدس اشغالی در اعتراض به اختصاص کمک‌های مالی هنگفت به سازمان‌های افراطی صهیونیست در پیش نویس بودجه، تظاهرات و به سوی مقر پارلمان حرکت کردند. معترضان، ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو را به غارت اموال عمومی متهم کردند. لایحه بودجه پیشنهادی کابینه نتانیاهو همچنین با مخالفت "یائیر لاپید" نخست وزیر سابق این رژیم و رئیس مخالفان نتانیاهو مواجه شده، به طوری که لاپید این بودجه را ویرانگر و باج خواهی نامحدود توصیف کرده است.

منبع: شبکه خبر

هسته جاسوسی موساد در استانبول منهدم شد

نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ترکیه یک هسته جاسوسی وابسته به موساد اسرائیل را که علیه یک شرکت و ۲۳ فرد مرتبط با ایران فعالیت می‌کرد، منهدم کرد.سرویس اطلاعاتی و نیروهای امنیتی ترکیه در شهر استانبول، یک هسته جاسوسی جدید وابسته به موساد اسرائیل متشکل از ۱۵ نفر را منهدم کردند. به گزارش روسیا الیوم، این هسته مامور پیگیری و رصد یک شرکت و ۲۳ فرد که روابط تجاری با ایران داشتند، بود. براساس اطلاعات رسمی، پس از یک سال و نیم پیگیری اطلاعاتی و امنیتی مشترک، اطمینان حاصل شد که این هسته اقدام به فعالیت جاسوسی علیه یک شرکت و ۲۳ فرد دارای روابط تجاری با ایران می‌کنند. براساس تحقیقات و اطلاعات اولیه، موساد از طریق یک کارمند در ارتش اسرائیل که به اتهام وابسته بودن به گروه فتح الله گولن فراری است، به رهبر این باند جاسوسی رسیده است. رهبر این باند جاسوسی دیدارهایی با افسران موساد در چند کشور اروپایی داشته که در این دیدارها از او امتحان گرفته شده و سپس کار به او پیشنهاد و استخدام شده است. این جاسوس، اطلاعاتی درباره یک شرکت و ۲۳ فرد مرتبط با ایران را برای افسران موساد ارسال می‌کرد.

منبع: ایسنا

نرخ تسعیر ارز خوراک پتروشیمی‌ها ابطال شد

مجلس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را مغایر قانون دانست.

منبع: ایسنا

ایران به ساخت هواپیمای مسافربری جت دست یافت

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" در واکنش به ساخت هواپیمای مسافربری جت ۷۲نفره ایرانی اذعان داشت: توانایی ایران در ساخت هواپیما از این جهت مهم است که به دانش ایران در مسائل دیگر همانند ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و موشک کمک می‌کند.اخیراً مصاحبه مشروحی با عنوان صفر تا صد پروژه ساخت "هواپیمای جت ایرانی"/ علت اصرار برای ساخت جت ۷۲نفره ایرانی چیست؟! در گفت‌وگو با دکتر "محمدعلی وزیری" استاد طراحی هواپیمای دانشکده هواوفضای امیرکبیر و از مسئولان ارشد این پروژه و چهره‌های ماندگار صنعت هوانوردی ایران منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" روز شنبه در واکنش به این مطلب تسنیم در تحلیلی به‌قلم "ست فرانتسمن" تحلیلگر ارشد خود در گزارشی با عنوان «چه عاملی پشت پیشرفت ایران در ساخت هواپیماهای بومی نهفته است؟» نوشت: "توانایی ایران در ساخت هواپیما مهم است زیرا به دانش ایران در زمینه‌های دیگر مانند ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و موشک کمک می‌کند؛ رسانه‌های ایرانی در آخر هفته پیشنهاد کردند که ایران باید به پیشرفت در ساخت هواپیمای مسافربری ساخت داخل ادامه دهد. در مصاحبه‌ای که در خبرگزاری تسنیم منتشر شده، این‌طور آمده است که هواپیمای جت ۷۲نفره ساخت ایران در حال گذراندن هشت مرحله آزمایشی است اما هنوز مشخص نیست که این هواپیمای ۷۲نفره چه‌زمانی آماده می‌شود."

منبع: تسنیم

دستور تخلیه کالیفرنیا صادر شد

آتش سوزی رامونا، ۳۲۸ هکتار از دامنه تپه در شمال سن جاسینتو در کالیفرنیا را سوزاند و باعث تخلیه مردم منطقه شد. آتش سوزی که درست در شمال سان جاسینتو فوران کرد، دامنه‌های تپه را درنوردید و ۳۲۸ هکتار را سوزاند و خانه‌ها و عملیات کشاورزی را تهدید کرد و باعث تخلیه منطقه شد آتش سوزی بدون مصدومیت درست بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر روز دوشنبه گزارش شده است. تا ساعت ۷:۵۰ بعد از ظهر ۲۰ درصد آتش مهار شده بود. در حالی که شعله‌ها به سمت غرب حرکت کرده و به منطقه‌ای مسکونی نزدیک شدند، پرسنل آتش‌نشانی را مجبور به تخلیه اجباری منطقه کرد. علت آتش سوزی در دست بررسی است.

منبع: مهر

مصدومیت رییس جمهور عراق تکذیب شد

نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق در سلامتی کامل به سر می‌برد و هیچ‌گونه صدمه‌ای ندیده است. طبق این بیانیه، برخی رسانه‌ها، خبری جعلی، مبنی بر آسیب‌دیدن رئیس جمهور عراق، حین پایین‌آمدن از هواپیما را منتشر کردند؛ اما نهاد ریاست جمهوری عراق با تکذیب این اخبار تاکید کرد: این اخبار، نادرست است. رئیس جمهور در سلامت کامل به سر می‌برد و وظایف خود را مانند همیشه به انجام می‌رساند. نهاد ریاست جمهوری عراق با اشاره به فعالیت‌های رئیس جمهور عراق در روزهای گذشته که از طریق رسانه‌ها نیز پوشش داده شده‌اند، ادامه داد: این فعالیت‌ها مؤید سلامتی رئیس جمهور و کذب‌بودن اخبار منتشر شده در رسانه‌هاست. در این بیانیه ضمن اشاره به مشخص بودن هویت کسانی که در پشت پرده این شایعه‌ها و اخبار هستند و همچنین روشن‌بودن اهداف این افراد از چنین اقداماتی، آمده است: غرض‌ورزانی که در پس این اخبار هستند تلاش دارند جو حاکم بر جامعه و دستگاه‌های دولتی را ملتهب کنند؛ از این رو ما ملزم به اقدام قانونی برای مقابله با آنان هستیم. نهاد ریاست جمهوری عراق، رسانه‌ها را به دقت و اطمینان از صحت اخبار پیش از انتشار آنان و همچنین پایبندی به اصول حرفه‌ای فراخواند.

منبع: مهر

بادهای ۱۲۰ روزه شروع شد

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ در حالی که وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان‌و بلوچستان آغاز شده، در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در هیرمند به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. حداقل پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان به صورت مستقیم با چالش گردوخاک ناشی از خشک شدن تالاب‌های هامون و مناطق غبار خیز در شرق کشور مواجهه است. امروز چهارشنبه ۳ خرداد در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود و فقط در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم و استان‌های اصفهان، یزد، شرق سمنان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. پنج‌شنبه و جمعه ۴ و ۵ خرداد در برخی مناطق شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، گیلان و غرب مازندران همچنین در استان‌های اصفهان، ارتفاعات کرمان و یزد افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد. در نوار شرقی کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. آسمان تهران امروز ۳ خرداد صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه ۴ خرداد قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

کاخ سفید از حمله به خاک روسیه عقب نشینی کرد

کاخ سفید نسبت به حمله اخیر به بلگورود اظهار بی‌اطلاعی کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما اطلاعاتی در مورد حمله بلگورود نداریم و به نظر می‌رسد که گروه‌های روسی هوادار جنگ در اوکراین پشت آن هستند. در بیانیه کاخ سفید آمده است: ما از هرگونه حمایت از حمله به خاک روسیه جلوگیری می‌کنیم و بر اطمینان از اینکه اوکراین می‌تواند از خود دفاع کند تمرکز می‌کنیم. کاخ سفید همچنین در خصوص «ایوان گروشکوویچ» خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال در روسیه گفت: ما می‌خواهیم با خبرنگار آمریکایی بازداشت شده در روسیه ارتباط برقرار کنیم و دلیل خودداری روسیه از این کار را نمی‌دانیم. «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگوراد دیروز دوشنبه اعلام کرد که یک گروه خرابکار و جاسوس وابسته به نیروهای مسلح اوکراین وارد منطقه «گرایورونسکی» شدند. این مقام بلگوراد در این خصوص اضافه کرده بود که اقدامات لازم برای از بین بردن دشمن در حال انجام است. «ویاچسلاو گلادکوف» در این خصوص اضافه کرد: ۳ نفر در نتیجه گلوله باران مناطقی از بلگوراد توسط نیروهای مسلح اوکراین زخمی شدند: دو مرد و یک زن. این حملات همچنین به ۳ ساختمان مسکونی شخصی آسیب رساند. ساختمان‌ها آتش گرفتند، یکی از گلوله‌ها نیز به ساختمان اداری اصابت کرده است. در روستای زموستیه، گلوله‌ای به یک مهدکودک اصابت کرد و یک خانم مجروح که از ناحیه دست زخمی شده است، در محل امدادرسانی شد.

منبع: مهر

بودجه میراث فرهنگی سه برابر شد

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اعتبارات میراث فرهنگی زیاد نیست اما در دولت سیزدهم بودجه این حوزه سه برابر شده که جای تقدیر دارد.علی دارابی شامگاه سه شنبه در گلزار شهدای کرمان و در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمان مهد تاریخ است و بیشترین آثار تاریخی و ثبتی را در کرمان داریم و باید به طور ویژه به آن بپردازیم. وی با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از ابعاد صنعت گردشگری است اظهار داشت: امسال با همیاری وزارت میراث‌فرهنگی بخشی از فعالیت تورگردانان به زائران مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده شده است و همکاری خوبی با بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در این رابطه داریم. قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حاج قاسم قهرمان فرامرزی است تصریح کرد: اگر بخواهیم برای نسل جوان از هویت ایراتی، قهرمانی و بیگانه ستیزی بگوییم باید برای معرفی این مرد بزرگ برنامه ریزی کنیم و در برنامه ها هم قرار دارد وی با اشاره به ساماندهی محوطه باستانی کنار صندل جیرفت خاطرنشان گرد: سال گذشته حرایم محدوده تپه کنار صندل مشخص شد و برای این محدوده اعتباری اختصاص دادیم. دارابی ادامه داد: در سال جاری برای کنار صندل چهار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم که محوطه سازی آن را انجام دهیم البته ساماندهی محوطه سازی را از سال گذشته شروع کرده ایم. وی بیان کرد: عملیات ساخت موزه منطقه ای جیرفت از سال ۸۶ با اعتبار هفت میلیارد تومان شروع شده است و در سفر دولت به استان کرمان ۶۰ میلیارد تومان یعنی بیشترین اعتبار برای موزه منطقه ای جیرفت در نظر گرفته شد. معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تصمیم واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان توست صندوق احیا گفت: روز گذشته واگذاری این ۲ بنا تا اعلام نظر کمیته نفایس و بررسی بیشتر منتفی شد. قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان، با نثار گل و قرائت فاتحه به مرقد مطهر سردار سپهبد شهیر حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

منبع: ایرنا

جنگنده روسی بمب افکن های آمریکا را رهگیری کرد

مرکز دفاع ملی روسیه سه‌شنبه شب اعلام کرد که یک جنگنده روسی ۲ بمب افکن راهبردی آمریکا را در دریای بالتیک رهگیری کرده است.مرکز دفاع ملی روسیه گزارش داد که رادارها ۲ هدف ناشناخته را که در حال نزدیک شدن به مرز روسیه بودند، شناسایی کردند و ارتش روسیه نیز یک فروند جنگنده از نوع سوخو ۲۷ را برای تأیید هویت آنها فرستاد. این مرکز افزوده است: جنگنده روسی گشتی را بر فراز دریای بالتیک انجام داد و طی آن مشخص شد که دو هدف، دو بمب افکن راهبردی B-۱B آمریکایی هستند. مرکز دفاع ملی روسیه اضافه کرد: پس از دور شدن بمب افکن‌های آمریکایی، سوخو-۲۷ روسیه به پایگاه خود بازگشت. مرکز دفاع ملی روسیه فروردین گذشته نیز گزارش داده بود که یک فروند جنگنده سوخو ۳۵ نیروی هوایی روسیه دو بمب افکن بی-۵۲ آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری و از نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

نخستین گروه حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

نخستین کاروان‌های حجاج ایرانی بامداد امروز چهارشنبه از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، عازم سرزمین وحی شدند.مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع ۱۴۰۲ که از شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره شدند سه شنبه شب (۲ خرداد) با حضور مسئولان حوزه حج و زیارت و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و زائران کاروان‌هایی از تهران برگزار شد. نخستین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدندنخستین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدندنخستین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدندنخستین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدندنخستین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدنددر این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با قدردانی از همه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های لشکری و کشوری فعال و یاری‌گر در زمینه برگزاری مراسم حج تمتع اظهار کرد: خدا را شاکر باشید که توفیق زیارت مرقد منور نبوی، قبرستان بقیع و مسجدالحرام نصیب تان شده است. وی همچنین در توصیه‌هایی به زائران گفت: زائر هوشیار کسی است که برای لحظات حضورش در سرزمین وحی برنامه داشته باشد و بتواند بیشترین بهره معنوی را از این سفر ماندگار ببرد. سرپرست حجاج ایرانی افزود: شما به شهری می‌روید که فاطمه اطهر (س) و ائمه (علیهم السلام) حضور داشته اند. به شهری می‌روید که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در آن متولد شده اند. به شهری می‌روید که پیامبر مهربانی و رحمت در آن حضور داشته است. پس قدر لحظات حضور در این شهر را بدانید. حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر این که عمر این سفر بسیار کوتاه است ادامه داد: زائران باید از فرصت حج بهترین استفاده را ببرند، روزها به سرعت خواهد گذشت، بنابراین برای فرصت حضور در سرزمین وحی، جدول زمانبندی داشته باشید. وی به برخی توصیه‌ها در باره احترام به زائران بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: خدای بزرگ به پیامبر رحمت و مهربانی فرمود شما به زائرانی که به حضورتان می‌آیند سلام کن و به آن‌ها بشارت بده که خداوند بر خویش لازم کرده است که برای آن‌ها درود و رحمت و محبت قرار بدهد. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر زدودن کدورت‌ها از دل در آستانه سفر به سرزمین وحی تاکید و با برشمردن خصوصیات اخلاقی پیامبر (ص) اضافه کرد: ایشان که پیامبر خوبیهاست برای زئرانش از خدای بزرگ طلب مغفرت می‌کند و خدا هم که تواب و رحیم است گناه زائران را خواهد بخشید. حجت الاسلام و المسلمین نواب با تاکید دوباره بر این که زائران سفر «بیداری» و «هوشیاری» را در پیش دارند، گفت: باید طوری برنامه ریزی کنید که حتی یک لحظه از این سفر معنوی را از دست ندهید. بعد از پایان این سفر حسرت‌ها شروع می‌شود و زائر با خودش می‌گوید ای کاش از زیارت اماکن مقدس بیشتر بهره می‌بردم. وی ادامه داد: در این سفر برای فرزندانتان دعا کنید. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، زیارت و حظ معنوی بردن در این سفر را به بازارگردی و خرید مقدم بدانید و قدر قرائت قرآن و اقامه نماز در مسجدالنبی و مسجدالحرام را بدانید. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از جوانترها خواست در طول سفر به بزرگترها کمک کنند چرا که خدمتگزاری به زائران ثواب و ارزش خاصی در درگاه الهی دارد.

منبع: شبکه خبر

شبکه اطلاعاتی خارجی ها به دام افتاد

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای متلاشی شدن شبکه‌ی همکار با سرویس اطلاعاتی بیگانه را اعلام کرد.بیانیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است: با عنایات الهی و تلاش‌های مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج)، پروژه‌ی بزرگ یکی از سازمان‌های جاسوسی بیگانه برای دست‌اندازی به اطلاعات مترددین ایرانی به خارج از کشور، کشف و عوامل آن بازداشت شدند.به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند که در جریان تعقیب دائمیِ اهداف و اقدامات اطلاعاتی- عملیاتی سازمان‌های جاسوسی متخاصم، اطلاعاتی از تمرکز خاص و سنگین یکی از سرویس‌ها بر ایرانیانِ متردد به خارج از کشور به دست آمد. ادامه‌ی رصد و جمع آوری‌های اطلاعاتی در محیط بیگانه، روشن ساخت که از میان مترددین ایرانی به خارج، افراد دارای مسئولیت در مناصب مختلف یا دسترسی به اطلاعات مهم در نهادهای حساس کشور و دارندگان تخصص‌های ویژه در رشته‌های مختلف، مورد رصد متمرکز سرویس مورد بحث قرار می‌گیرند. با حصول اطلاعات پیش‌گفته، اقدامات گسترده‌ی اطلاعاتی، ضداطلاعاتی و فنی در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً منجر به شناسایی شبکه‌ای از رابطین و عوامل اجرایی در چندین سازمان و دستگاه کشور شد. بر اساس اطلاعات حاصله، ساز و کار جمع آوری اطلاعات به‌این ترتیب بوده است که سازمان جاسوسی بیگانه، نام افراد هدف از میانِ ایرانیانِ متردد به خارج از کشور را به یک سرپُل اعلام می‌کرده است. آن سرپُل، اسامی را به مرتبطین خود ابلاغ می‌کرد و هر یک از آن‌ها به نفر بعدی منتقل می‌کردند تا نهایتاً به متصدیان سامانه‌های اداری در چندین سازمان کشوری می‌رسید. این متصدیان با استفاده‌ی غیرقانونی و غیرمجاز از پایگاه‌های داده‌ی در اختیار، اطلاعات موجود در آن پایگاه‌ها پیرامونِ فرد استعلام شده را استخراج و به رابط‌ها تحویل می‌دادند. رابط‌ها به همان ترتیبِ سلسله مراتبی اطلاعات را به سرکرده‌ی شبکه و او به سازمان جاسوسی مورد بحث تحویل می‌داد. با توجه به این‌که افرادِ هدف و نوع اطلاعات جمع‌آوری شده پیرامون آن‌ها گویای مقاصد عملیاتی دشمن علیه این افراد بود، لذا با کشف ابعاد موضوع و شناسایی عوامل اجرایی در داخل کشور، بلافاصله کلیه‌ی دست اندرکاران شبکه اعم از سرشبکه‌ی داخلی، رابط‌ها و متصدیان سامانه‌ها، با حکم مرجع محترم قضایی، بازداشت شدند. وزارت اطلاعات ضمن تقدیر صمیمانه از کارمندان متعهد سازمان‌های ذی‌ربط که در مراحل شناسایی شبکه‌ی خیانت‌کار، نهایت همکاری را به‌عمل آوردند، اعلام می‌نماید که اتکاء بر «اطلاعات مردم پایه» همچنان عمده‌ترین راهبرد و بزرگ‌ترین رمز موفقیت وزارت اطلاعات در مقابله با دسیسه‌های گوناگون دشمنان این ملّت و در شناسایی عوامل ترور، خیانت به کشور، مفاسد اقتصادی و نفوذ است. بر همین مبنا از آحاد مردم شریف استدعا دارد که همچون گذشته، خادمان گمنام خود را در شناسایی عوامل خیانت، یاری و راهنمایی کرده و موارد مشکوک، به‌ویژه درخواست‌های غیرقانونی اطلاعاتِ پایگاه‌های داده را به ستاد خبری این وزارت‌خانه (۱۱۳) گزارش فرمایند. همچنین به معدود فریب خوردگانی که به هر دلیل به دام دشمنان ملّت بزرگ ایران افتاده‌اند اعلام می‌نماید، راه برای بازگشت آن‌ها، معرفی خویش و برخورداری از حداکثر گذشت و رأفت اسلامی باز بوده و به صلاح آن‌هاست که پیش از هدر رفتن فرصت‌ها، به مسیر ملّت باز گردند.

منبع: تسنیم

ناایمن های پایتخت معرفی شدند

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تشکیل پرونده قضایی برای هر یک از ساختمان‌های ناایمن در دادستانی تهران خبر داد. غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: تعداد ساختمان‌های ناایمن از نظر نقص اطفای حریق و مسئولیت آتش نشانی از ۱۲۹ فقره به ۹۳ ساختمان کاهش یافته و برای هر یک از این ساختمان‌ها هم در دادستانی تهران پرونده تشکیل شده است و اقدامات قضایی با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی در جریان است. وی اظهار کرد: انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن در تهران به صورت شفاف و با ذکر موارد ناایمنی از نظر دادستانی منع قانونی ندارد. ترکی گفت: کارشناسان کارگروه پیگیری وضعیت ساختمان های ناایمن با سرپرستی اداره راه و شهرسازی استان تهران از این ساختمان‌ها بازدید کردند و تیم های ارزیابی ساختمان های مهم و بلندمرتبه، چک لیست‌های ۴۵ ساختمان را تاکنون تکمیل و برای جمع بندی نهایی در اسفند ۱۴۰۱ به مرکز تحقیقات وزارت راه ارسال کردند که البته این مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی تاکنون گزارش نهایی خود را از نظر جمع بندی اعلام نکرده است و تا پایان خرداد مکلف به اعلام نظرات کارشناسی شده است. فهرست ساختمان‌های ناایمن پایتخت به شرح ذیل است: پاساژ میری ۱، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، ساختمان پیروزی، بازارچه سنتی ستارخان، گل افشان، مجتمع خلیج فارس ۲، ساختمان هرمزان، مجتمع تجاری یادگار، مجتمع تجاری و پارکینگ توحید، برج بهاران، اداره مالیات غرب تهران و مرکز خرید سپهر، شرکت جار، بیمارستان حضرت رسول اکرم، پاساژ ناهید، اداری و تجاری بم، ساختمان افرا، پاساژ فجر، مجتمع تجاری و مسکونی ولیعصر، برج نگین رضا، انبار نفت شهران، مجتمع تجاری و اداری بوستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ارم و ساختمان جهاد کشاورزی از جمله ساختمان ‌های ناایمن در تهران است. بازارچه سنتی ستارخان، بیمارستان حضرت رسول اکرم، انبار نفت شهران، مجتمع تجاری و اداری بوستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ارم، بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان لولاگر، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، ساختمان علاء الدین، کارخانه ارج، مجتمع تجاری بام لند، بیمارستان سینا و بیمارستان بوعلی از جمله ساختمان‌های ناایمن در پایتخت محسوب می‌شود. مجتمع ونک پارک، ساختمان ذوب آهن، بیمارستان امام خمینی (ره)، پاساژ کویتی‌های انقلاب، ساختمان ابتکار، شرکت بستنی پاک، انبار خانه کارگر، بیمارستان لولاگر، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، مرکز تجاری افرا، ساختمان علاء الدین، سرای وحید، سرای حاج ملاعلی، پاساژ حمام قبله، پاساژ رضوی، پاساژ و سینما اروپا، پاساژ گراند هتل، سرای سید ولی، سرای اتفاق، پاساژ شناسا، پاساژ زورخانه، پاساژ وحدت، پاساژ بلور، سرای باغچه(علی گوله)، سرای رشتی، پاساژ طلازاده، پاساژ صفوی، پاساژ امین، پاساژعلمی، بیمارستان طرفه، بیمارستان سینا و بیمارستان بوعلی نیز از دیگر ساختمان‌های ناایمن در پایتخت محسوب می‌شود. مجتمع های تاکسیرانی، مرکز گل شهید محلاتی، بنکداری خوانساری، انبار چای، ساختمان مسکونی امام رضا (ع)، بازار گل امام رضا، شهرک بروجردی، مجتمع مسکونی ابوالفضل، درمانگاه سلیم، پاساژ بهاران، پاکسان، زیره کفش نصیری‌زاده، پاساژ یکتا موسوی، بیمارستان شهدای یافت آباد، بیمارستان فیاض بخش، شرکت تکنو صنایع، خوابگاه دانشگاه شریعتی، خوابگاه دانشگاه شاهد، پاساژ زنجانی، مجتمع ۲۲ بهمن، تالار طوبی، مجتمع مسکونی بهار، مجتمع مسکونی ارکیده، مجتمع ارم، مجتمع مسکونی گلستان، مجتمع مسکونی تجاری امین، مجتمع مسکونی ولیعصر، مجتمع مسکونی رازی، مجتمع مسکونی خاتم الانبیاء، کارخانه ارج، هلدینگ خودکفایی آزادگان، شرکت صنایع نساجی هلال ایران، سازمان اموال تملیکی، مجموعه انبارهای شهید حدادی، مجتمع تجاری بام لند و مجتمع اداری تجاری طوبی هم در ادامه فهرست ساختمان‌های ناایمن قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رزمایش اتحاد پولادین ۱۹ آغاز شد

وزارت دفاع امارات از آغاز رزمایش نظامی مشترک «اتحاد پولادین ۱۹» با آمریکا خبر داد. وزارت دفاع امارات روز سه شنبه در توییتی اعلام کرد که یگان‌هایی از نیروی زمینی امارات همراه با ارتش آمریکا در این رزمایش شرکت می‌کنند. به گزارش «میدل ایست» این وزارتخانه توضیح داد این رزمایش در خاک امارات انجام می‌شود و هدف از آن توسعه همکاری و هماهنگی مشترک میان دو طرف و افزایش آمادگی رزمی برای دستیابی به مهارت در اجرای ماموریت‌ها است. این رزمایش به صورت سالیانه انجام می‌شود و معمولا بیش از یک هفته به طول می‌انجامد. امارات به طور مستمر رزمایش‌های نظامی مشترک را با کشورهای مختلف جهان با هدف ارتقای تجارب و آمادگی رزمی نیروهایش برگزار می‌کند. در مارس گذشته نیز رزمایش مشترکی میان نیروهای زمینی امارات و آمریکا در مرکز آموزش مشترک JRTC در لوییزیانای آمریکا برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha