سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ساوه

حوزه/ کارشناس مرکز مشاوره سماح گفت: اولین اصل ارتباط والدین، خوب گوش کردن است که به معنای فهمیدن و درک کردن می‌باشد و برقراری ارتباط نیز پنجاه درصد حل مسئله می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، امروز دومین دوره بهار عمر (دانش و روش زندگی برتر) با موضوع فرزند پروری با حضور حجت الاسلام ابوطالب فرهادی کارشناس مرکز مشاوره سماح در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد.

حجت الاسلام فرهادی با بیان اینکه مشاوره برای افراد جامعه در سه سطح عمومی، حل مسائل شخصی و درمان صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: اولین اصل ارتباط والدین، خوب گوش کردن است که به معنای فهمیدن و درک کردن می‌باشد و برقراری ارتباط نیز پنجاه درصد حل مسئله می‌باشد.

کارشناس مشاوره سماح، همدلی را گام بعدی در اصول ارتباط با والدین دانست و گفت: معنای همدلی این است که خود را به‌جای طرف مقابل قرار داده و او را درک کرده و حرف هایش را گوش دهیم.

وی به نکات کلیدی در مشاوره پرداخت و افزود: نکته مهم در مشاوره، صبر و اعتماد به نفس مشاور می‌باشد و لازم است مشاور به سخنان مُراجع کامل گوش دهد و برای ارائه مشاوره عجله نکند.

حجت الاسلام فرهادی خاطرنشان کرد: اعتماد به نفس در مشاور، نقش اساسی در مشاوره دارد تا دیگران بتوانند به او اعتماد کنند و ارتباط برقرار نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha