دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میرعلایی

حوزه / یک تهیه کننده سینما گفت: برگزاری جشنواره هایی نظیر فیلم ایثار به شرط جریان‌ساز بودن، جزو الزامات سینما محسوب می شود.

سید احمد میرعلایی، تهیه کننده سینما و مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: جشنواره‌های موضوعی نظیر فیلم می‌توانند جریان‌سازی خوبی در سینما داشته باشند زیرا با توجه به مفاهیمی که در این قبیل رویدادها نهفته است سینما لازم دارد تا به سمت آموزه‌های دینی و انقلابی سوق پیدا کند.

وی افزود: جشنواره‌های موضوعی اگر قرار باشد صرفاً یک اقدام نمایشی و مناسبتی باشند نه‌تنها کارکرده مثبتی نخواهند داشت بلکه می توانند مضر هم باشند اما جشنواره هایی نظیر ایثار نشان داده قادرند هنرمندان را به سمت آموزه های ارزشی هدایت کنند البته این رویکرد در دوره های بعد باید به صورت جدی تر ادامه پیدا کند.

مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه جشنواره‌های موضوعی قادرند سلیقه سازی نیز ایجاد کنند، گفت: متاسفانه برخی از آثار نمایشی در سینما و تلویزیون عاری از مفاهیم ارزشمند هستند و همین عامل باعث شده سطح سلیقه تماشاگر درمواقعی پایین بیاید برای همین سینما و تلویزیون رسالت دارند با تولید کارهای باکیفیت و ارزشمند مخاطب را به سمت کارهای بهتر متمایل کنند.

میرعلایی تأکید کرد: جشنواره های نظیر ایثار باید برگزیدگان خود را حمایت مستمر کنند یعنی تنها به دادن جایزه اکتفا نکرده بلکه از آنها در کارهای بعدی نیز حمایت داشته باشند. این اقدام باعث می‌شود فیلمسازان جوان علاوه بر اینکه انگیزه بیشتری برای فیلمسازی در حوزه آثار انقلابی داشته باشند باعث خواهد شد شرایط تولید برای این دست تولیدات سهل تر شود.

این مدیر سینمایی بیان کرد: نگاه به موضوعات دینی و انقلابی تنها نباید در سطح خلاصه شود بلکه می‌توان با تحقیقات بیشتر موضوعات جدیدی را برای چنین کارهایی فراهم آورد. برای رسیدن به این خواسته نیاز است تا سینماگر و نویسنده پیرامون موضوعات مد نظر تحقیقات لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha