دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلیلی صفت

حوزه/ حجت الاسلام جلیلی صفت گفت: امام خمینی(ره) نه دنیای اسلام بلکه عالم بشریت، قرآن، آموزه‌های ناب محمدی و همه مسلمانان و مستضعفین جهان را احیا کرد و به آنها قدرت بخشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام احمد جلیلی صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت گرامیداشت ۳۴ امین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در مسجد جامع شهدای ارتش برگزار شد، با اشاره به آیه مبارکه " اِنَّ هذَا القُرءانَ یهدی لِلَّتی هِیَ أقومُ" گفت: موفقیت از آن کسی است که پای کار و عامل به قرآن باشد. قاری قرآن و حافظ قرآن زمانی می‎تواند به موفقیت برسند که عامل به قرآن باشند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر که می‌فرمایند " العالِمُ کَمَن مَعَهُ شَمعَةٌ تُضیءُ لِلنّاسِ، فَکُلُّ مَن أبصَرَ بِشَمعَتِهِ دَعا لَهُ بِخَیر"ٍ خاطر نشان کرد: عالم مانند چراغ به دستی است که دنیا روشنایی می‌دهد؛ امام خمینی(ره) عامل به قرآن بود و دنیا را با قرآن متحول کرد؛ امام (ره) نه دنیای اسلام بلکه عالم بشریت، قرآن، آموزه‌های ناب محمدی و همه مسلمانان و مستضعفین جهان را احیا کرد و به آنها قدرت بخشید.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: دنیا از امام خمینی (ره) همیشه به نیکی یاد می‌کند، دنیای اسلام با نام امام خمینی آشناست و به این نام افتخار می‌کند.

حجت الاسلام جلیلی صفت، ضمن گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ خاطرنشان کرد: ارکان موفقیت جامعه اسلامی رهبری الهی و مردم هستند؛ مردمی که پیروان، دلباختگان و فداییان امام هستند. مردم ورامین در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کفن پوش آمدند از ولایت، امامت، دین، قرآن و مرجعیت دفاع کردند و به شهادت رسیدند که این معنای ا"ِنَّ هذَا القُرءانَ یهدی لِلَّتی هِیَ أقومُ" است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha