دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / جلسه هم اندیشی کنشگران و فعالان رسانه ای استان با دبیر ستاد عفاف وحجاب سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برداشت‌ها مبنی بر این است که در موضوع عفاف و حجاب با چالش محاصره تبلیغاتی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد جنتی در نشست هم‌اندیشی با کنشگران و فعالان رسانه‌ای استان با موضوع عفاف و حجاب که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه امروز در حوزه حجاب، ایجاد فضای محاصره تبلیغاتی است که گریبان‌گیر جامعه انقلابی و متدین نیز شده است.

وی رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه حجاب را مدنظر قرارداد و افزود: ایشان معتقد هستند که مشکل حجاب در جامعه با فعالیت‌های قضایی رفع نخواهد شد بلکه نیازمند تبیین و فعالیت‌های رسانه‌ای است.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در لایه حاکمیت دو قرارگاه سلبی و ایجابی شکل گرفته است، مطرح کرد: ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی در هر دو قرارگاه عضو است.

وی افزود: هنوز در لایه حاکمیت، عزم و اراده لازم که بخواهند در این مسیر هزینه پرداخت کنند، شکل نگرفته است که در این عرصه نیازمندیم با فعالیت‌های رسانه‌ای محاصره تبلیغاتی را بشکنیم.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه در این جلسه به دنبال هم‌افزایی، کنشگری و هم‌فکری هستیم، عنوان کرد: این تعامل امروز مهم‌ترین مسئله در تحقق منویات مقام معظم رهبری و اصلاح مسئله حجاب در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تدابیر اجتماعی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: شهید مطهری نیز نسبت به این موضوع تاکید بسیاری داشته‌اند.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مشکل حجاب را باید در یک فضای عقلانی حل و فصل کنیم، تصریح کرد: نسبت به لایحه عفاف و حجاب تذکراتی مطرح شده است و در لایه تخصصی تذکراتی را ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی در سالیان گذشته اقدامات خوبی رقم خورده است، یادآور شد: در این راستا تولیدات مطلوبی در عرصه محتوا به ثمر رسیده است.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه این محتوا برای حدود ۱۰ هزار طلبه تبیین شده است، ابراز کرد: در ایام فاطمیه نیز یکی از موضوعاتی که ریشه‌ای به آن پرداخته شده است موضوع عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه امروز ما اقداماتی است که باید در ادامه مسیر انجام دهیم، بیان کرد: پرداختن به یک مسئله و موضوع در فضای جامعه نیازمند تصویرسازی اجتماعی و عمومی است.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از نخستین روز فعالیت دولت جدید نسبت به محاصره تبلیغاتی هشدار دادند، اظهار داشت: برداشت‌ها مبنی بر این است که در موضوع عفاف و حجاب نیز با چالش محاصره تبلیغاتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مسئله حجاب مسئولین باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند، عنوان کرد: تصویر رسانه‌ای و ذهنی جامعه از بی‌حجابی حاوی پیامی مبنی بر غلبه فضای عمومی جامعه به بی‌حجابی و بدحجابی است.

حجت الاسلام جنتی ادامه داد: این تصویرسازی موجب شده است تا مسئولین به دلیل اهمیت سرمایه اجتماعی با جدیت در حوزه عفاف و حجاب ورود نکنند و مردم نیز نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حس ناامیدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مسئله حجاب به انعکاس اتفاقات خوبی که در جامعه رقم می‌خورد نیازمندیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان موضوع حجاب را یک‌طرفه رفع کرد، مطرح کرد: برای ایفای نقش در عرصه عفاف و حجاب به بهره‌مندی از ظرفیت اندیشمندان نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه این جلسات به صورت مداوم برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سه برنامه‌ریزی سه ماهه، یک ساله و پنج‌ساله در این عرصه تدوین و در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه با فعالیت‌های رسانه‌ای باید اذهان عمومی را همراه کنیم، تصریح کرد: باید در مسئله حجاب خود مردم دغدغه و کنشگری اجتماعی داشته باشند و اگر این اتفاق رقم نخورد قطعا در مقابل جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن شکست خواهیم خورد.

وی با اشاره به اینکه مردم با ورود به صحنه‌های مختلف، چالش‌ها را رفع کرده‌اند، یادآور شد: بحرانی کردن مسئله حجاب به ضرر جبهه انقلابی خواهد بود چراکه با بحرانی کردن شرایط، ریسک مردم برای وارد شدن به صحنه کاهش پیدا می‌کند.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اگر در بدنه جامعه این حس که امروز قدرت دست بی‌حجابان است منتقل شود، شاهد عقب‌نشینی مردم در حوزه عفاف و حجاب هستیم.

وی یادآور شد: باید امر به معروف و نهی از منکر را مناسب با جامعه امروز تعریف کنیم و مدل جدیدی در این عرصه طراحی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha