دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قل

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: در آسایشگاهی که مرحوم ابوترابی حضور داشت، فردی بود که نماز نمی‌خواند و بعضی از اُسرا، به او بسیار بی‌اعتنایی می‌کردند،  اما به نقل از یکی از اسرا، یک شب که مرحوم ابوترابی برای نماز شب بیدار شد کف پای فردی که نماز نمی‌خواند را بوسید، روز بعد، وقتی علت را از ایشان پرسیدند، او گفت، این پاها برای خدا به جبهه آمده و لذا وقتی آن اسیر که نماز نمی‌خواند این جمله را بعدها شنید، شروع به نماز خواندن نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته با حضور در منزل مرحوم محمد فهیمی فر لَتحُری از کشتی گیران مطرح در سطح ملی و از مربیان با اخلاق در این رشته، ضمن عرض تسلیت به همسر و فرزندان وی، اظهار داشت: در خطبه دهم نهج البلاغه، امام علی(ع) می‌فرمایند، با مردم آن‌چنان معاشرت کنید که اگر مُردید برای شما اشک بریزند و اگر زنده ماندید با اشتیاق به سوی شما آیند، که مرحوم فهیمی‌فر مصداق این حدیث هستند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه دو چیز کارنامه اعمال انسان را سنگین می‌کند، یکی کثرت صلوات و دیگری خوش اخلاقی، گفت: خوش اخلاقی، گناه را از بین می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به خاطرات مرحوم ابوترابی سید آزادگان در دوران اسارت، خاطرنشان کرد: در زندان عراق شکنجه‌گر و سرباز عراقی به دستور فرمانده پادگان از شب تا صبح ایشان را شلاق می‌زدند، اما صبح آقای ابوترابی از آنها عذرخواهی می‌کرد، که پس از آنکه شکنجه‌گر منقلب شد و علت را سوال نمود، مرحوم ابوترابی می‌گفت، من باعث شدم تو شب تا صبح را نخوابی و تو دستور فرمانده را اجرا کردی.

وی افزود: در آسایشگاهی که حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی حضور داشت، فردی بود که نماز نمی‌خواند و بعضی از اُسرا، به او بسیار بی‌اعتنایی می‌کردند، اما به نقل از یکی از اسرا، یک شب که مرحوم ابوترابی برای نماز شب بیدار شد کف پای فردی که نماز نمی‌خواند را بوسید، روز بعد، وقتی علت را از ایشان پرسیدند، او گفت، این پاها برای خدا به جبهه آمده و لذا وقتی آن اسیر که نماز نمی‌خواند این جمله را بعدها شنید، شروع به نماز خواندن نمود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه باید از اخلاق ورزشکاری این کشتی‌گیر ملی درس بگیریم، اظهار کرد: خدا می‌داند اخلاق مرحوم فهیمی‌فر، چه تعداد از افراد را به دین متمایل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سه دهه مربی‌گیری مرحوم فهیمی‌فر در کاشان اشاره کرد و گفت: این مربی کشتی گیر، مومن و با اخلاق بیش از دو هزار شاگرد را در رشته کُشتی تربیت کرد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه این کُشتی‌گیر کاشانی پهلوانی به تمام معنا بود، یادآور شد: سه فرزند این کشتی گیر هم در رده ملی در رشته کشتی از کشتی گیران مطرح در استان اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه شاگردان این کشتی‌گیر کاشانی از نظر اخلاق و ایمان زبانزد هستند، خاطرنشان کرد: باشگاه مرحوم فهیمی‌فر، باشگاه انسان سازی بود و در آن قبل از یاد دادن فن کُشتی، اخلاق به شاگردان آموزش داده می‌شود، حتی در مواقع ناراحتی، حرف سبک، سخیف و زشت به زبان نمی‌آورند و در ایامی که در بیمارستان بستری بود از پرستاران، بخاطر زحماتی که متقبل شده‌اند عذرخواهی می‌کرد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مرحوم فهیمی‌فر، همانند مرحوم پهلوان تختی، یک پهلوان بود، اظهار کرد: او پهلوان واقعی بود چرا که اخلاق از همه چیزی برای او بیشتر اهمیت داشت، از آسیب رساندن به حریف خودش اِبا داشت و این را به شاگردان خودش هم سفارش می‌کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha