سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ایجرود گفت: انسان‌های موفق، انسان‌هایی هستند که نسبت به خود شناخت داشته باشند و خود شناسی منجر به خداشناسی می‌شود و چیزی که انسان را از انسانیت و خدمت به خلق دور می سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام مقدمی امام جمعه ایجرود روز گذشته در دیدار با مدیر و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با تبریک هفته جهاد کشاورزی، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، اظهار داشت: بهترین انسان‌ها کسانی هستند که مردم از آن‌ها راضی باشند.

امام جمعه ایجرود، به روایتی از امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت: انسان‌های موفق انسان‌هایی هستند که نسبت به خود شناخت داشته باشند و خود شناسی منجر به خداشناسی می‌شود و چیزی که انسان را از انسانیت و خدمت به خلق دور می‌سازد، واژه "من" در وجود انسان است و تا زمانی که انسان آن را در وجود خود از بین نبرد کارهای اساسی و خدمات شایسته اتفاق نخواهد افتاد.

وی تأکید کرد: این "من و منیت" انسان را از تمام برکات و خدمات ارزنده دور می‌کند و اگر انسان موفق به جهاد با نفس شود حتی اگر خدمات او جزئی هم باشد، در نزد خداوند ارزشمند می‌باشد و در غیر این صورت هیچ جهادی تاثیرگذار نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان ایجرود، با اشاره به سیره پیامبر اکرم(ص) که حتی با دشمن خود نیز با ملایمت و اخلاق برخورد می‌کردند، اظهار کرد: کارکنان زحمتکش جهاد کشاورزی بایستی سیره، منش و اخلاق پیامبر را الگوی خود قرار داده و همواره با اخلاق نیکو و دلسوزی مشکلات کشاورزان را حل نمایید.

حجت الاسلام مقدمی، با اشاره به شعار سال که سال مهار تورم و رشد تولید می‌باشد و با توجه به نقش مهم جهاد کشاورزی در عرصه تولید، تأکید کرد: اگر تلاش و نیت خالص و رسیدگی به امر کشاورزی در کارکنان جهاد نباشد، قطعا رونق تولید در عرصه کشاورزی هرگز محقق نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha