یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه صدای رسانه‌های دشمن به لرزه افتاده است، گفت: امروز با تعاملات ما با کشورهای مختلف نه تنها جمهوری اسلامی منزوی نشده، بلکه شاهد انتخاب ایران در مسئولیت‌های بین‌المللی در سازمان ملل هستیم و این‌ها همه تأکید بر قدرت میدان و اهمیت همراهی میدان، دیپلماسی و مردم در کنار هم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: اقدامات قوه قضاییه در عرصه‌های مختلف مبارزه با فساد قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در مبارزه با فساد، نباید مردم احساس کنند تفاوتی بین عموم مردم با برخی نهادها وجود دارد، گفت: مبارزه با فساد در جامعه باید متوازن باشد و همه در برابر قانون مساوی باشند.

امام جمعه همدان، افزود: مقابله و برخورد قاطع با رانت خوارها و مافیاهایی که گاهی از موارد در اقتصاد وجود دارد، می‌تواند در افزایش اعتماد عمومی تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از دهه هشتاد مبارزه قاطع با فساد را مطرح کردند، اظهار کرد: آنچه در مبارزه با فساد باید به آن توجه کرد، داشتن سرعت عمل و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه نباید با آبرو کسی بازی کرد، یادآور شد: گاهی از موارد موضوعی در فضای عمومی مطرح می‌شود، اما در روند رسیدگی به پرونده آن جرم ثابت نمی‌شود، بنابراین باید مراقب آبرو افراد باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین برخی مفاسد در سطح جامعه مطرح می‌شود اما مردم منتظر هستند که ببینند کار به به کجا رسیده و پایان پرونده چه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه در همه نهادها به‌خصوص قوه قضاییه باید با مردم با شرح صدر رفتار شود، گفت: در نظام اسلام مردم مافوق ما هستند و باید با تواضع با آنها برخورد شود، رویکردی که باید تبدیل به یک رویکرد عمومی شود.

وی در ادامه با اشاره اتفاق روزهای گذشته که مجوز برگزاری به تجمع منافقین داده نشد، این اقدام را در سال‌های گذشته بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: پس از ۳۰ خرداد ۶۰ که منافقین به‌صورت رسمی و مسلحانه وارد مبارزه با جمهوری اسلامی شدند، در تمامی این سال‌ها در صدد ضربه به نظام انقلاب اسلامی و ملت ایران بودند.

امام جمعه همدان، به جنایات منافقین اشاره کرد و یادآور شد: همکاری با صدام در دفاع مقدس، ترور و به شهادت رساندن ۱۷ هزار شهروند بی‌گناه و به طور کلی هر زمان در کشوری آشوبی رخ داد، سازمان منافقین در آن حضور داشته است، اما امروز مشاهده می‌کنیم به چه وضعیتی افتاده‌اند و این را باید ناشی از قدرت میدان و همراهی آن با دیپلماسی دانست.

وی با تأکید بر اینکه امروز دیپلماسی ایرانی برای تحقق منافع ملی است، خاطرنشان کرد: در تمامی این سال‌ها تلاش غرب و استکبار بر منزوی کردن جمهوری اسلامی بود، اما می‌توان گفت این اقدام اخیر غرب، یعنی آنها از براندازی قطع امید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کرد تا صدای جمهوری اسلامی در دنیا شنیده نشود، گفت: امروز با تعاملات ما با کشورهای مختلف نه تنها جمهوری اسلامی منزوی نشده، بلکه شاهد انتخاب ایران در مسئولیت‌های بین‌المللی در سازمان ملل هستیم و این‌ها همه تأکید بر قدرت میدان و اهمیت همراهی میدان، دیپلماسی و مردم در کنار هم است.

وی با تقدیر از برنامه و سیاست‌های خارجه دولت در برقراری تعاملات با کشورهای مختلف، یادآور شد: ان‌شاءالله این اتفاقات مبارک به حل مشکلات اقتصادی نیز کمک کند و رویکرد جدید در سیاست خارجه، علاوه بر آورده سیاسی، آورده اقتصادی هم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه هر وقت وحدت در جامعه حاکم بوده و همه به هم کمک می‌کردند، شاهد حل مشکلات در کشور بودیم، اظهار کرد: در روزگاری میدان و دیپلماسی آن وحدت لازم را با هم نداشتند، اما امروز مشاهده کردیم که وحدت بین میدان و دیپلماسی پاسخگو حل مشکلات بوده است.

وی با تأکید بر اینکه صدای رسانه‌های دشمن به لرزه افتاده است، اظهار کرد: ترس بر رسانه‌های دشمن حاکم شده و انسان با دیدن این اتفاقات یاد این جمله از شهید سلیمانی می‌افتد که، " والله هر کس به این نظام تیر انداخت آواره شد"

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه تلاش دولت در عرصه‌های مختلف نباید باعث غفلت از فرهنگ شود، یادآور شد: مسایل اقتصادی، معیشت مردم و حل گرانی‌ها و مهار تورم اولویت اول است، اما این اولویت نباید باعث غفلت از فرهنگ شود و لازم است تا دولت در رویکرد فرهنگی خودش مجاهدانه عمل کند.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه منطقه سه کشور در همدان، خاطرنشان کرد: گردهمایی با حضور نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استان‌های غرب و جنوب غرب کشور در همدان برگزار شد، که لازم است از همراهی و همکاری استاندار و مدیران و بخش‌های مختلف در برگزاری این مراسم تقدیر کنم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اهمیت برگزاری جشن‌های عید غدیر، گفت: جشن‌های عید غدیر تنها نباید مختص به روز عید باشد و باید حال و هوای شهر و استان در این ایام، متفاوت باشد و مساله عظمت غدیر را به درستی تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: والدین با برگزاری جشن‌های مختلف در کوچه و خیابان و با حضور فرزندان خود تلاش کنند تا عید غدیر با شکوهی را برگزار شود، تا بخشی از حق حضرت امیر(ع) را ادا کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha