یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ارائه آموزش‌ها به ویژه شهامت «نه گفتن» به فرزندان امری مهم و ضروری است و باید خانواده‌ها آن را جدی بگیرند، گفت: انواع مواد مخدر با عناوین فریبنده مختلف تبلیغ می‌شود و قشر جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه وحدت بزرگترین نعمت برای جامعه و تفرقه بزرگترین خطر است، گفت: از جمله اعمالی که در میان همه مسلمانان وحدت وجود دارد، اعمال حج است اگر در این مسئله منشاء اختلاف وجود داشت، محل جنگ و نزاع می‌شد.

وی افزود: همدلی و همسو بودن همراه با معرفت، دین و اخلاق، نقطه مقابل جدال و تفرقه بوده و پیروی از ولایت و امامت موجب وحدت و عامل نجات کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه جامعه برای توسعه و پیشرفت نیاز به انسجام و وحدت دارد، ادامه داد: دشمن همواره در تلاش برای ضربه زدن به وحدت و انسجام جامعه اسلامی بوده و باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشییم.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل در هفتم تیر ۶۰، گفت: تعدادی از خدمتگزاران صدیق انقلاب در این واقعه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: گروه‌های صلح و سازش در پرونده‌های قضایی فعالیت می‌کنند که در زمان قدیم به صورت کدخدا منشی بود و با تداوم چنین اقداماتی، تعداد پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات قوه قضائیه به ویژه در استان مایه خشنودی است، گفت: بیش از ۱۱ میلیارد تومان در شرایط اقتصادی کنونی در استان از طریق گلریزان جمع آوری شد که اقدامی شایسته توسط مردم نوعدوست استان بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه با بیان اینکه معضل مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات جامعه بشری است، افزود: یکی از مشکلات کنونی کشور و جهان موضوع مواد مخدر است که به دنبال خود، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خیانت‌ها و جنایت‌ها را به بار می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه آموزش‌ها به ویژه شهامت «نه گفتن» به فرزندان امری مهم و ضروری است و باید خانواده‌ها آن را جدی بگیرند، ادامه داد: انواع مواد مخدر با عناوین فریبنده مختلف تبلیغ می‌شود و قشر جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را در راستای تضعیف نهاد خانواده انجام می دهد، گفت: خانواه ها در خط اول مراقبت، اقدامات پیشگیرانه از مواد مخدر را برعهده دارند و به دنبال آن، نظام آموزشی و جامعه باید ایفای وظیفه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: غفلت از فرزندان موجب می‌شود آنان به سمت استعمال مواد مخدر گرایش پیدا کنند؛ دشمنان از نقاط آسیب پذیر گروه‌های هدف خود استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد گرایش افراد به سمت مواد مخدر با استعمال سیگار آغاز شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha