یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
ثبت‌نام مدرسه تابستانی «دارالعلم»

حوزه/ ثبت‌نام مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی با عنوان «دارالعلم»، ویژه اساتید و طلاب استعداد برتر حوزه‌های علمیه کشور، تا ۲۰تیر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌ الاسلام روح‌ الله آقایی‌ زاده، مدیر اداره اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان، با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند: «الان با این شرایط امروز، واقعا اقتضای تعطیلی در تابستان وجود ندارد... لیکن درس تعطیل است، کار فقهی شما، به‌خصوص جوانان نباید تعطیل شود.»، گفت: استفاده از تعطیلات تابستان توسط بزرگان و علمای حوزه‌های علمیه همیشه توصیه شده است و حوزه علمیه خراسان با همکاری آستان قدس رضوی، مدرسه تابستانه دارالعلم را ویژه اساتید و نخبگان حوزه و همچنین محصلان مقطع خارج برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام آقایی‌ زاده ادامه داد: این دوره با حضور اساتید پیشکسوت حوزوی و موضوعات علمی و کاربردی از ۱۴مرداد ماه به مدت ۱۲ روز در سه مدرسه فقه و اصول، مدرسه کلام و فلسفه و مدرسه ادبیات و تفسیر در جوار مضجع شریف رضوی، مدرسه میرزا جعفر (دانشگاه علوم اسلامی رضوی) برگزار خواهد شد.

مدیر اداره اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان این دوره و اعتکاف علمی را ویژه برادران دانست که شامل دروس القایی در صبح و مناظرات و نشست‌های علمی در بعدازظهر خواهد بود.

وی افزود: این مدرسه با حضور و بهره‌گیری از اساتید برجسته حوزه‌های علمیه قم و مشهد، حضرات آیات علیدوست، سیدان، شب‌زنده‌دار و فیاضی و حجج اسلام والمسلمین خیاط، زمانی فرد، درایتی، مبلغی، عشایری منفرد، امین‌نژاد، ایروانی و رضایی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آقایی‌ زاده، داشتن پرونده استادی، یا پرونده نخبگان، یا اشتغال به تحصیل در سطح چهار در یکی از حوزه های علمیه خراسان، قم یا اصفهان را شرط شرکت در این دوره عنوان کرد که در پایان نیز گواهی شرکت در دوره برای اساتید به عنوان ضمن خدمت و برای نخبگان به عنوان طرح شهید وزوایی صادر خواهد شد.

وی در پایان گفت: اساتید و طلابی که در حوزه علمیه خراسان پرونده دارند می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت حوزه مراجعه نموده و طلاب سایر حوزه‌های علمیه کشور نیز می‌توانند جهت ثبت‌نام با شماره ۳۲۰۰۸۴۷۵ و ۳۲۰۰۸۲۱۸ یا شماره همراه ۰۹۳۸۸۳۶۲۷۲۵ تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است، جهت اسکان اساتید و نخبگان شهرستانی به تعداد محدودی خوابگاه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیش بینی شده و مهلت ثبت‌نام در این دوره ۲۰ تیرماه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha