دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / افتتاحیه اردوی  پژوهشی تابستانی طلاب مدارس علمیه استان با حضور مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه /  افتتاحیه اردوی پژوهشی تابستانه حوزه علمیه استان قزوین با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی در مدرسه علمیه صالحیه قزوین برگزار شد. 

حجت الاسلام سجاد علیخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین گفت: پژوهش از ضرورت های زندگی بشری است و بی تردید تمام پیشرفت های معنوی، علمی و مادی انسان ها برگرفته از تفکّر، تعمّق، تحقیق و پژوهش می باشد که باید اساتید و طلاب مدارس این امر مهم را مورد توجه قرار دهند

وی خاطرنشان کرد: پژوهش از لوازم ضروری پیشرفت علمی، فرهنگی و اعتقادی به شمار رفته و به همین جهت دو نهاد متولی امر پژوهش در کشور، یعنی حوزه و دانشگاه وظیفه سنگینی در این عرصه بر عهده دارند

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون بزرگان به امر پژوهش و نوشتن مطالب علمی تاکید کرده و نمونه آن تربیت پژوهشگران بزرگ در عالم اسلام می باشد

وی اظهار کرد: با ابزاری که حوزه در زمینه پژوهش در اختیار ما قرار داده است، با نیت الهی به دنبال تحقق اهداف باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: طلاب و روحانیون برای موفقیت در مسیر علمی باید به شکل برنامه ریزی شده و مدون پژوهش هایی را که منتهی به حل مشکلات جامعه شود، انجام دهند.

حجت الاسلام علیخانی عنوان کرد: طلبه به معنای طالب علم است لذا هر طلبه ای باید با علم و آگاهی و تحقیق و تلاش مستمر به دنبال درک معارف الهی باشد.

وی ادامه داد : باید فرهنگ تحقیق و پژوهش میان طلاب فراگیر و نهادینه شود چرا که پژوهش یک اصل اساسی برای رشد و شکوفایی طلاب است.

حجت الاسلام علیخانی عنوان کرد: دوره پژوهشی تابستانه حوزه علمیه قزوین از امروز یکشنبه ۱۸ تیر آغاز تا ۲۰ تیرماه با حضور اساتید حوزه علمیه قم و قزوین در مدرسه علمیه صالحیه و با حضور طلاب مدارس علمیه استان قزوین ادامه دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha